Derby med mycket i potten!
Imorgon är det klubbens viktigaste match på mycket länge! Vi ledare hade tyckt det vore helt fantastiskt om vi lyckades vara så många som möjligt ifrån F02 som kan hjälpa till och heja fram vårt damlag! Match: Kärra HF - BK Heid Var: Lillekärrshallen Dag: Fredagen 7 mars Tid: 19.21 "Många pratar om All in men aldrig förr har uttrycket passat så bra inför en match. Kärra HF och BK Heid står öga mot öga i en match som kommer att peka ut en tydlig riktning. De vinnande laget kommer att ha mycket goda förutsättningar att spela kvar i elitserien även nästa säsong. Det är derby, det är slaget om en position som elitklubb som ligger i potten. Kärra var nästan uträknade och har sannerligen haft marginalerna emot sig i många matcher under säsongen. Men i helgen som passerade vände det och man fick jubla två gånger, först när Heid tappade båda poängen mot Eslöv och sedan när man tog säsongens andra seger då man bortaslog Skånela. Kärra producerade då imponerade 36 mål framåt och man var i förarsätet hela matchen mot Skånela, det som var absolut roligast var dock att man lyckades hantera 27-27 läget med tio minuter kvar och avslutade mycket starkt. Självförtroendet fick sig en rejäl plus dos och man måste säga att det var bra timing på denna seger. BK Heid fick vänta många matcher i serien innan första segern kom, de två vinsterna har kommit mot Önnered och Spårvägen. Både Heid och Kärra har en liten chans att jaga ikapp Skånela men det mest troliga är att man inte når Märstalaget och då står avgörandet mellan västra och norra Göteborg. BK Heid är ju i mångt och mycket Adda Walter, hon är den största profilen som klubben haft på damsidan och mycket handlar om att få stopp på henne. I Heid finns spelare med Kärrabakgrund i form av duktiga målvakten Sanna Olsson och skytten Mikaela Mässing. Kärra kommer till matchen med en optimistisk känsla, får man till sitt försvars och målvaktsspel och fortsätter producera framåt finns goda chanser. Favorit? Heid innan helgen som gick men då svängde pendeln och frågan är hur långt den gick. De som kommer till en garanterat fullsatt Lillekärrshallen får svaret."
F19 (2007-2009)
6 mar 2014
0kommentarer
Preliminära laguttagningar till helgens träningsmatcher
Tanken är att vi till helgen ska spela lite träningsmatcher mot Torslanda. Som det ser ut nu är vi väldigt ont om spelare för att få ihop 3 stycken lag. I de preliminära lagen här neden är det endast 8 spelare i varje lag. Vi avvaktar ett tag men kanske ändrar till 2 stycken lag, alternativt tar hjälp av våra egna F01/03. Match: Kärra gul - Torsanda F01/02 Plats: Torslandahallen Matchstart: ca 09.00 Samling: 08.30 Målvakt: Emelie Spelare: Ida B, Ella, Matilda, Nellie, Kajsa, Jennifer J, Hanna A ----------------------------------------------------------------------------- Match: Kärra svart - Torsanda F02 Plats: Torslandahallen Matchstart: ca 09.00 Samling: 08.30 Målvakt: Erica K Spelare: Ida H, Emma O, Maja, Anna, Linnea N, Tilda, Erika O ----------------------------------------------------------------------------- Match: Kärra röd - Torsanda F02 Plats: Torslandahallen Matchstart: ca 09.00 Samling: 08.30 Målvakt: Elin S Spelare: Hanna D, Anja, Linnea H, Alva-Elise, Felicia, Linnea B, Elin B Meddelat frånvaro: Jennifer K, Vilma, Ellen, Madde /Ledarna
F19 (2007-2009)
3 mar 2014
0kommentarer
Träningsgrupper på tisdagar
Hej, Vi har fått möjligheten att träna 2 pass på tisdagen eftersom att vi är en så stor grupp. Vi kommer att träna med en grupp på vår vanliga träningstid i vättle 18.00-19.30 + damkrokodilernas träingstid i Rannebergen 19.00-20.30. Vi vet att detta ställer till det för er samåknig men vi har bestämt att ta denna möjligheten ändå. Dessa grupperna kommer vi att använda två tisdagar framöver sen kommer vi att diskutera hur vi gör därefter. FRÅNVARO MÅSTE NI BLI BÄTTRE PÅ ATT MEDDELA! SMSA ALLTID TILL CAROLINE OM MAN INTE KOMMER! (Kos & Magnus är alltid i Rannebergen) 4 mars Rannebergen 19.00-20.30 11 mars Vättle 18.00-19.30 1. Alva-Elise 2. Anna 3. Elin S (målvakt) 4. Ellen 5. Emma 6. Erika O 7. Hanna A 8. Ida H 9. Isabelle 10. Jennifer J 11. Kajsa 12. Linnea H 13. Madelene 14. Matilda 15. Tilda (målvakt/ute) (Caroline & Linda är alltid i Vättle) 4 mars Vättle 18.00-19.30 11 mars Rannebergen 19.00-20.30 1. Anja 2. Elin B 3. Ella 4. Emelie (målvakt) 5. Erica K (målvakt/ute) 6. Felicia 7. Hanna D 8. Ida B 9. Jennifer K 10. Linnea B 11. Linnea N 12. Maja 13. Nellie 14. Vilma /Ledarna
F19 (2007-2009)
2 mar 2014
0kommentarer
Seriematcher 1/3
LÖRDAG Match: 415 Östra Gbg - Kärra 2 Plats: Sandeklevshallen Matchstart: 09.55 Samling: 09.15 Målvakter: Erica K, Tilda (även utespelare) Spelare: Hanna D, Anja, Linnea H, Alva-Elise, Isabelle, Felicia, Linnea B, Maja, Linnea N -------------------------------------------------------- Match: Kärra 3 - Baltichov blå Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 11.10 Samling: 10.30 Målvakt: Emelie Spelare: Ida B, Ella, Matilda, Nellie, Kajsa, Elin B, Jennifer J, Hanna A, Ida H -------------------------------------------------------- Match: Kärra 3 - Sävehof 2 Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 14.30 Samling: 13.50 Målvakt: Tilda, Erica K (även utespelare) Spelare: Ellen, Emma O, Jennifer K, Linnea B, Maja, Vilma, Anna, Linnea N --------------------------------------------------------
F19 (2007-2009)
26 feb 2014
0kommentarer
Ändrad matchstart imorgon!!
Hej, Ursäkta för sent besked. Vi fick sent reda på att det var herrmatch i Lillekärrshallen under vår planerade träningsmatch. Men eftersom vi redan meddelat Alingsås så fick vi möjlighet att ta P01's träningstid (16.30-17.40 + F99's tid). Ny matchstart blir alltså 17.20 +/- 5 minuter. Vi samlas ca 16.45 vill man får man absolut komma tidigare eftersom vi har halltiden. KAN MAN INTE KOMMA MEDDELA KOS SÅ FORT NI BARA KAN!! Följande spelare är uttagna till matchen: Tilda, Erica K, Ellen, Emma O, Jennifer K, Linnea B, Maja, Vilma, Anna, Erika O, Hanna D, Linnea N /Ledarna
F19 (2007-2009)
25 feb 2014
0kommentarer
Betalning Champions League
Söndagen den 2 mars 16.00 åker vi till Partillebohallen för att se när Sävehofs damlag spela mot Madedonska Thüringer HC i Champions League gruppspelet . Vi pratade om att sätta oss någonstans innan/efter och äta, har ni några förslag? Om inte så samlas vi utanför Partillebohallen 30 minuter innan matchstart så ska ni få era biljetter... Betala in 60:-/st till vår lagkassa snarast! Alexander Kos Magnus Karlsson Erica Kanmert + 1 Ida Björklund + 2 Elin Berglöv + 2 Emelie Lenzi + 2 Hanna Deras + 2 Ella + 1 Hanna A + 4 Nellie +2 =26st /Ledarna
F19 (2007-2009)
23 feb 2014
0kommentarer
Träningsmatch mot Alingsås HK
Hej, Eftersom vi inte har så många seriematcher just nu så har vi fixat en träningsmatch mot Alingsås F02. Vi har fått F99's träningstid i Lillekärrshallen nu på onsdag 17.45-19.00. Kan man inte vara med på matchen meddela Kos snarast! Följande spelare är uttagna till matchen: Tilda, Erica K, Ellen, Emma O, Jennifer K, Linnea B, Maja, Vilma, Anna, Erika O, Hanna D, Linnea N /Ledarna
F19 (2007-2009)
23 feb 2014
0kommentarer
Anmälan till cuper...
Då var det dags att anmäla sig till kommande cuper... Kommentera inlägget på facebook eller smsa Linda! Potatiscupen När: 4-6 april Var: Alingsås Kostnad: 100:-/tjej Sista anmäningsdag: 8 mars Anmälda tjejer >> Info om Potatiscupen >> Bohus cup När: 25-27 april Var: Göteborg Kostnad: 100:-/tjej Sista anmäningsdag: 8 mars Anmälda tjejer >> Info om Bohus cup >>
F19 (2007-2009)
22 feb 2014
0kommentarer
Torslanda 22 feb
Samling 08.40 i Torslandahallen. Ta med er matchkläder och frukt att äta efteråt. Nedan hittar ni de preliminära lagen... Kärra Gul Emelie Vilma Madde Nellie Anna Hanna A Kajsa Linnea B Maja Kärra Svart Tilda Erika K Ellen Jennifer K Jennifer J Linnea N Elin B Hanna D Ella /Ledarna
F19 (2007-2009)
18 feb 2014
0kommentarer
Titta på världshandboll
Hej. Många har redan tagit chansen att få se världshandboll i Partillebohallen. Det finns lite biljetter kvar... Men ni som vill vara säkra på att uppleva riktigt spännande damhandboll bör boka omgående. Priset är 60 kronor / person och minsta antal 10 personer. Ta chansen att se de bästa lagen i Europa göra upp om en plats i Final 4 i Budapest 3-4 maj Sista anmälningsdagen är tisdagen den 18 februari. 2 mars Alexander Kos Magnus Karlsson Erica Kanmert + 1 Ida Björklund + 2 Elin Berglöv + 2 Emelie Lenzi + 2 Hanna Deras + 2 Ella + 1 Hanna A + 4 Nellie +2 =26st 9mars Alexander Kos Caroline Elin Berglöv + 1 Hanna Deras + 2 Emelie Lenzi + 2 =10st
F19 (2007-2009)
18 feb 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter