Lagen till Kortedala cup
Hej, Nu är det alldeles strax dags att spela Kortedala cup 2014. Vi har valt att spela med ett lag i F01 klassen och ett lag i F02 klassen. Detta har vi gjort pga att det är för få lag i F02 klassen och vi vill undvika att möta varandra. Vi har varit i kontakt med flera andra 02 lag som KANSKE kommer att anmäla sig nu i dagarna, vi får hålla tummarna. Vi har dessutom fått chansen att låna F03's målvakt Ida Mäkitalo då endast Elin Söderström är anmäld denna cup. Hoppas att både spelare och föräldrar kan hjälpa till att stötta henne som tack för att hon ställer upp! KOSTNAD 100:-/SPELARE Kärra F02 Målvakt: Ida Mäkitalo Spelare: Anna Svensson, Maja Henriksson, Hanna Deras, Helin Fatahi, Madeléne Eskilsson, Alva-Elise Ljungberg, Anja Drobac, Jennifer Kristiansson, Hanna Andersson, Felicia Pettersson, Tilda Otterberg, Ellen Blackenfelt Kärra F01 Målvakt: Elin Söderström Spelare: Matilda Antonsson Hjälmedala, Ida Hesselbäck, Erika Olofsson, Nellie Andersson, Linnea Nilsson, Elin Berglöf, Jennifer Johansson, Emma Olofsson, Kajsa Brage, Vilma Asp, Linnea Borchardt, Ida Björklund Hälsningar Ledarna
F19 (2007-2009)
10 aug 2014
0kommentarer
4 aug dax igen! (Uppdat 11 aug)
..kalendern kommer uppdateras efter vart.. ..lite uppdateringar för de 2 första veckorna; 4 18.30-20 inne lillekärr( är några del borta så väntar med mötet) 5 17.45-20 inne + ute 7 17-18.30 inne 8 Egen träning gym 11 17- 18.30(19.15) inne + eventuellt möte efter 12 18-20 ute inne 14 18-20 ute inne Träningsläger på hemmaplan 16 09- ca 18 17 11-18.30 (även match denna dag under tiden)
A-lag Herrar
1 aug 2014
0kommentarer
H43 inbjudningsturnering
Hej, Under sommaruppehållet har 8 tjejer passat på och spelat Åhus beachhandboll, där de lyckades spela hem guldet till Göteborg, grattis! se semifinal & finalen >> Väl där nere fick vi en inbjudan ifrån H43's duktiga tjejer. Inbjudan handlade om att åka ner till Lund söndagen den 31 augusti (krockar med Kortedala cup, läs längst ner) och spela tuffa matcher mot andra inbjudna lag (2x15 min, inga resultat räknas). Tanken är att det ska finnas en "Grupp A" och en "Grupp B" där ena gruppen kommer att vara något tuffare. Dom räknar med att alla lag ska få spela ca 4 matcher var. Kiosk kommer att finnas med lättare maträtter, om vädret tillåter så har dom även igång en grill med matförsäljning. Denna "inbjudningsturnering" var mycket uppskattad förra året av de lag som var med enligt H43 ledare. Inbjudna lag Lugi HF, KFUM Lundagård F01, Kävlinge HK, Höör H65, Höör H65 F01, samt 5 stycken lag från H43. H43 vill ha svar senast onsdagen den 30/7, därför vill jag att ni anmäler ert intresse via facebook eller via sms till Kos så fort som möjligt. Därefter tar vi ledare beslut om vi kan anmäla lag till "Grupp A" eller "Grupp B" alternativt både och. Kortedala Cup 29-31 augusti Kortedala cup krockar tyvärr med H43's inbjudningsturningen". Vill man hellre spela Kortedala så kommentera eller sms Kos så får vi ledare ta ett beslut om hur vi gör! ANMÄLDA TILL KORTEDALA CUP >> ANMÄLDA H43 INBJUDNINGSCUP >> /Ledarna
F19 (2007-2009)
19 jul 2014
0kommentarer
Trevlig sommar!
Nu är Partille cup över för denna gången. Jag hoppas att alla tjejer är nöjda och tycker att det har varit en rolig turnering att spela. Jag som tränare minns framförallt Kärra 1 insats mot Rödovre 2 i gruppspelet där dom visar en enorm kämpaglöd. Många fina individuella prestationer resulterade i seger 11-7! Rödovre vann gruppen och var ett spöke för de andra lagen i gruppen. Jag minns även Kärra 2 match mot fjolårets Partille cup vinnare Helsingör. Efter att att ha legat under med 7-4 och endast 3 minuter kvar att spela lyckades vi kvittera till 9-9 och sedan vinna på sudden death, vilken j*vla rysare! Men det är inte bara matcherna jag tar med mig goda minnen ifrån. Mellan matcherna har vi hållt ihop som ett lag haft riktigt roligt tillammans! Noterbart är att det var 42 lag i årets upplaga av Partille cup och Sävehof, Baltichov och Kärra var med bland de fyra bästa! Nu är det uppehåll från all handboll fram tills sommarlovet tar slut och skolorna drar igång igen. Se till att njut! :-) Håll koll på hemsidan då information kommer att läggas upp när det är dags att dra igång igen. Länk till vår youtube kanal >> (Matcher från partille cup, träningsmatcher samt träningen med Isabelle Gulldén) Tack alla spelare, föräldrar och ledare för säsongen 13/14. /Alexander Kos
F19 (2007-2009)
5 jul 2014
0kommentarer
Partille Cup
Efter 3 roliga dagar med gruppspelsmatcher i blandat väder så har vi kommit fram till det efterlängtade slutspelet som startar i morgon. Kärra 1 som kom 5 i sin grupp går in i 1/16-dels final i b-slutspelet mot Konnerud IL 1 på Kviberg 16 kl 8:30. Kärra 2 som kom 2 i sin grupp går in i 1/16-dels final i A-slutspelet mot Haninge HK på Heden 16 kl 10:50. Samling är 40min innan matchstart som vanligt. /Ledarna
F19 (2007-2009)
3 jul 2014
0kommentarer
U21-lag med i Partille Cup
..där Kärra Hf deltar md 21 lag i år. Spelprogram B21 Hemsida Partille Cup Spelprogram Spelprogram Kärra HF
A-lag Herrar
29 jun 2014
0kommentarer
Fram till partille...
Torsdag Träning med Isabelle Gulldén + TV inspelning! Fredag VILA + TV inspelning! Lördag Matchen mot Sarpsborg har blivit inställd. Dom lämnade besked att flera spelare smittats av "kyssesyke", halsfluss. Istället kommer vi att möta Önnered HK's pojkar födda 2002. Vi spelar två stycken matcher. Var sin match för Kärra 1 och Kärra 2. Gemensam samling 09.30 ombytta och klara vid Lillekärrshallen. Matcherna spelas inomhus! Tanken är att första matchen ska starta ca 10.00 och andra matcher startar ca 10.50. HÖR AV ER SNARAST OM MAN INTE KAN DELTA! Söndag Träningsmatcher mot Kärras F01. Kärra 1 och Kärra 2 får var sin match. Tanken är att första matchen startar 15.00 medans andra matchen startar 16.00. Vi samlas gemensamt vid "röda stugan" på heden 14.20. Måndag VILA! (ingen invigning) Tisdag Partille cup startar! Kärra HF 1 Elin S, Erica K, Linnea H, Linnea B, Felicia, Hanna D, Madde, Vilma, Alva-Elise, Ellen, Jennifer K, Linnea N Grupp 7 >> Kärra HF 2 Emelie, Matilda, Hanna A, Ida H, Nellie, Jennifer J, Erika O, Ella, Ida B, Elin B, Emma O, Kajsa Grupp 2 >>
F19 (2007-2009)
26 jun 2014
0kommentarer
Select cup Steg 1
Hej, Iår är det dags att spela Select cup i vår egen åldersklass. Vi har anmält två stycken lag, laguttagningen kommer att läggas ut längre fram då det börjar närma sig. Steg 1 spelas lördagen den 18/10. Kärra HF 1 hamnade i grupp 6 som arrangeras utav Kungälv HK (Mimershallen >>) medans Kärra HF 2 spelar i grupp 9 som arrangeras utav Strömstad HK (Gymnasiehallen >>). Vid varje steg man spelar betalar man in 100:- till lagkassan. - Steg 1 (42 lag) Steg 2 (22 lag) Steg 3 (32 lag) Steg 4 (16 lag) Steg 5 (8 lag, arrangeras utav Torslanda HK i Torslandahallen 22 mars). - Matchtid är 3x10 minuter. - 1-2 i steg 1 går direkt vidare till steg 3. - 3-5 i steg 1 får en andra chans i steg 2. - Vid en fyrlagsgrupp i steg 2 går 1-2 vidare till steg 3. - Vid en femlagsgrupp i steg 2 går 1-3 vidare till steg 3. - I steg 3/4 är det endast 1an & 2an som tar sig vidare till nästa steg. Grupp 6 1. Kungälv HK 1 2. Kärra HF 1 3. Mariestad AIF 4. Skara HF 2 Grupp 9 1. Strömstad HK 2. Kärra HF 1 3. Bjurslätt IF 4. IF Hellton 5. Skara HF 1 Se alla grupper >> Hälsningar Alexander Kos
F19 (2007-2009)
21 jun 2014
0kommentarer
Uppdaterad kalender
Här kommer lite kort information om kommande aktiviteter fram till Partille cup. Som det ser ut nu har ena laget en match mer men vi tittar på möjligheterna för att båda lagen ska få två matcher var. Viktigt att anmäla sig i tid via SMS eller facebook om man vill följa med till Partille cup invigningen (anmälda >>). OBS! Jag (Kos) kommer att ha frivilliga träningar på dagarna, vilket jag kommer att smsa ut via tjejernas sms grupp. Är man inte med i gruppen får man kontakta mig så berättar jag hur man ska göra. Tidiga träningen på torsdag 26/6 är obligatorisk! Måndag 23/6 - Uteträning 18.30-20.00 Ta med pinnen och hopprep. Tisdag 24/6 - Uteträning 18.30-20.00 Ta med pinnen och hopprep. Onsdag 25/6 - Träningsledigt. - Publik i SVT 15.30-18.00 Kajsa + 1 Alva-Elise + 4 Emelie + 0 Hanna D + 5 Ella + 4 Erica K + 2 Matilda + 1 Jennifer J + 2 Madde + 1 Kos + 0 Felicia + 1 Ida H + 0 Ida B + 0 Elin S + 0 Totalt: 35 st Torsdag 26/6 - Uteträning 11.00-12.30 Ta med pinnen och hopprep. - Publik i SVT 15.30-18.00 Alva-Elise + 4 Emelie + 0 Hanna D + 3 Erica K + 1 Madde + 1 Kajsa + 1 Kos + 0 Ida B + 0 Elin S + 0 Totalt: 19 st Fredag 27/6 - Träningsledigt - Publik i SVT 15.30-18.00 Alva-Elise + 4 Linnea H + 3 Emelie + 0 Hanna D + 2 Ella + 3 Matilda + 1 Jennifer J + 1 Jennifer K + 4 Madde + 1 Kajsa + 1 Felicia + 1 Ida H + 1 Ida B + 0 Emma + 2 Totalt: 38 st Lördag 28/6 - Träningsmatch mot Sarpsborg 01 (från Norge) Till Sarpsborgs hemsida >> Matchstart: Ca 10.00 i Lillekärrshallen. Samling 09.20 Emelie, Matilda, Hanna A, Ida H, Nellie, Jennifer J, Erika O, Ella, Ida B, Elin B, Emma O, Kajsa - Sarpsborg tänkte åka till Liseberg efter matchen och frågade om vi ville följa med. Hade varit jätteroligt om vi kunde få ihop så många som möjligt. Kanske kan utmana dom på en 5 kamp? :) Söndag 29/6 - Två stycken träningsmatcher mot Kärra HF F01 Matchstart 1: Ca 15.00 på Heden. Samling 14.20 Elin S, Erica K, Linnea H, Linnea B, Felicia, Hanna D, Madde, Vilma, Alva-Elise, Ellen, Jennifer K, Linnea N Matchstart 2: Ca 16.00 på Heden. Samling 14.20 Emelie, Matilda, Hanna A, Ida H, Nellie, Jennifer J, Erika O, Ella, Ida B, Elin B, Emma O, Kajsa (Återkommer med exakt spelplats på Heden) Måndag 30/6 - KANSKE LÄTTARE TRÄNNING PÅ HEDEN. ÅTERKOMMER ISÅFALL! - Invigning Partille cup 20.00 på Gamla Ullevi Finns det något intresse utav att titta på invigningen till Partille cup så kommentera på facebook eller SMSa Kos innan kl 15.00 Söndagen 22/6. Anmälda >> Information om invigningen >> Video på en gammal invigning > Priser: - Vuxen: 180 SEK (160 kr +20 kr serviceavgift) - Barn: 100 SEK (t.o.m 15 år, 90 kr + 10 kr serviceavgift) - Barn under 4 år behöver ingen biljett om barnet sitter i målmans knä. Tisdag 1/7-Lördag 5/7 - Partille cup 2014!!! Hälsningar Alexander Kos
F19 (2007-2009)
21 jun 2014
0kommentarer
Tidningsutdelning flyttad till tisdag
Hej! Det händer ju att det inte blir som man har tänkt…… Vi skulle ju dela tidningar på onsdag denna vecka, men vips så kommer det ett tillfälle för tjejerna att spela träningsmatcher med en elitdomare och det vill man ju inte missa. Nu kommer vi att dela ut tidningarna imorgon kväll kl 18.00 istället. Hoppas att ALLA kan ställa upp så att det går på en timme. Vi kommer sen att flytta fram den föräldragrupp som hade nu i juni till att bli oktober istället. Kommer skicka ut ett uppdaterat schema om detta i slutet av sommaren. Vill ha ett svar idag från ALLA om man kan komma eller inte, svara på hur många som kommer om både en förälder och spelaren kan komma, eller om det bara är spelaren eller föräldern som kommer. Svara på Facebook eller SMS. Vi gör ju detta för tjejerna skall komma iväg på en kul resa i framtiden. TACK på förhand! Jessica Déras 0706583461
F19 (2007-2009)
16 jun 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter