Det är dags....premiär!
Försäsongen är över, det är äntligen dags för premiär! Massor av förberedelser, massor av träningar, massor av nötande och svettiga tröjor. Det är nu det är examen efter allt hårt slit och övande och tränande under flera månader - det är nu spelarna skall explodera och visa upp en handboll som får oss alla att återvända till Lillekärrshallen. Tillsammans skall vi se till så att poängen stannar på Hisingen, tillsammans skall vi se till så att tränare Bjarne får den bästa av födelsedagspresenter på sin 50 års dag - 2 poäng! Grattis på 50 års dagen Bjarne!! Vi ses i Lillekärrshallen i eftermiddag, det är avkast 16:21 TILLSAMMANS!! FORZA KÄRRA! Mikael Vikla
A-lag Damer
27 sep 2014
0kommentarer
Carro - våra styrkor visar sig under säsongen!
Har pratat med Caroline Aronsson inför premiären imorgon. Äntligen premiär Carro, hur är läget i truppen? - Det är bara bra, vi har haft en försäsong med många träningsmatcher så det skall bli kul att äntligen komma igång på riktigt. Årets försäsong med ny tränare, hur har det varit? - Jättebra! Vi känner oss vältränade och är redo för premiär. Vad vill du lyfta fram som lagets styrkor denna säsongen? - Lagets styrkor vet jag inte riktigt ännu, men dom kommer visa sig under säsongen. Men om jag istället får nämna en speciell spelare som jag tycker är stark och visar vägen så är det Jossan. Hur är det med den egna formen? - Min egen form har varit sådär, men det är först nu och framöver som den skall stegras, jag kämpar på. RP i premiären hemma i Lillekärrshallen, tankar? - Det är bara seger som gäller! Välkomna till Lillekärr imorgon lördag, avkast 16.21 Mikael Vikla
A-lag Damer
26 sep 2014
0kommentarer
Newbody att hämta hos Lenzi
Hej! Då har vi fyllt hela vårt vardagsrum med NewBody lådor ?? så det går bra att komma förbi och hämta era paket. Mysternavägen 2, sms:a gärna innan så att vi är hemma. 0730-656988 Hälsningar Annica Lenzi
F19 (2007-2009)
25 sep 2014
0kommentarer
Bella har ordet....
Äntligen dags för seriepremiär, hur har försäsongen varit? -Det ska bli jättekul nu när serien äntligen drar igång. Den har varit bra med en hel del matcher och aktiviteter tillsammans. Ni har ny tränare i Bjarne Jacobsen, har det varit stor skillnad i upplägg mot tidigare säsonger? -Vi har arbetat mycket med individuell teknik på träningen, dessutom har de spelats en hel del träningsmatcher. Vi har helt enkelt spenderat en hel del tid i hallen. Det har dessutom varit en hel del sociala aktiviteter vilket har varit mycket uppskattat. Ge oss din samlade bild och summering av träningsmatcherna ni spelat. -Matcherna har varit nyttiga för oss. Vi har spelat mot danskt, tyskt, svenskt och norskt motstånd. Alltid kul och lärorikt att spela mot lag som man aldrig eller sällan stöter på. Vi har krigat på bra tillsammans och har i flera av matcherna fått vårt spel att stämma riktigt bra. Det har varit omsättning på spelare i truppen, hur ser du på årets nyförvärv och uppflyttade spelare? -Jag tycker att vi fått till oss kanon tjejer som bidrar med mycket kunskap och energi både på och utanför banan. Själv visade du stort föreningshjärta och ansvar för förra årets prestationer genom att vara kvar, stort tycker jag och hedrande, vilka krav skall vi ha på årets lag tycker du? -Vi vill absolut tillhöra den övre halvan av tabellen, jag tror vi kommer växa ju längre säsongen går. Vårt löfte är att alltid ge 100% på banan! RP står för motståndet i premiären, vad vet du om motståndet? -Hittills har vi fokuserat på oss själva, vi kommer lägga mer fokus på motståndet kommande träningar. Varför skall man ta sig till Lillekärrshallen på lördag 16.21? -Det är premiär, ny säsong, nytt lag och nya möjligheter. Vi behöver ert stöd och vi lovar vi ska ge allt ! / Nr 6. Izabella Kjellström Tack för pratstunden Bella. Mikael Vikla
A-lag Damer
24 sep 2014
0kommentarer
Det närmar sig.....Premiär!
Tre träningar återstår innan det är dags för den efterlängtade premiären i allsvenskan. Lördag 16.21 i Lillekärrshallen sprakar festen igång och självklart kommer just du vara på plats. Spelarna är fokuserade och det skall slipas på detaljer och form under de sista passen, alla är fullt medvetna om att hemma i vår borg skall motståndarna få det riktigt jobbigt. Tillsammans skapar vi ett härligt tryck som gör att motståndarna skall uppleva det jäkligt jobbigt att komma till Lillekärr. Laget - publiken - speakern - tillsammans!! Vi bara kör! Mikael Vikla
A-lag Damer
23 sep 2014
0kommentarer
Vecka 39
Måndag 15 september 19.00-20.30 i Vättle Onsdag 17 september DOM SOM INTE SPELAR MATCH MOT BACKA TRÄNAR PRECIS SOM VANLIGT! 17.30-18.00 uteträning 18.00-19.00 i Kärra sporthall Match: Backa HK röd - Kärra HF 2 Plats: Brunnsboskolan Matchstart: 18.30 Samling: 17.50 Målvakter: Elin, Emelie Spelare: Nellie, Ella, Ida H, Anna, Kajsa, Elin B, Linnea H, Helin, Felicia, Maja Lördag 27 september Match: Kärra HF 3 - Alingsås HK 2 Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 12.10 Samling: 11.30 Målvakter: Emelie Spelare: Erika, Anja, Elin B, Ellen, Madde, Jennifer K, Tilda, Alva-Elise, Anna Match: Baltichov - Kärra HF 1 Plats: Förbohallen Matchstart: 13.40 Samling: 13.00 Målvakter: Elin Spelare: Ella, Emma, Ida H, Jennifer J, Björklund, Nellie, Helin, Vilma, Linnea B KAN MAN INTE DELTA PÅ DE MATCHER MAN BLIVIT UTTAGEN TILL SÅ HÖR MAN AV SIG SÅ FORT SOM MÖJLIGT! /Ledarna
F19 (2007-2009)
22 sep 2014
0kommentarer
Skadevi Cup
Hej, Nu är anmälningarna till Skadevi Cup inlagda, gå in och kika så att ni finns med! Om det är missat lägga in ngn anmälan så hör av er till Linda senast imorgon (sista anm dag var 15 sept). Ha en go kväll! / Ledarna
F19 (2007-2009)
21 sep 2014
0kommentarer
En vecka kvar....
Nu är det endast 1 vecka kvar till vår hemmapremiär i allsvenskan mot RP IF Linköping. Våra gäster har förra helgen varit iväg på en träningsturnering i Märsta med följande resultat: Boden- RP 25-20 Helsingfors - RP 24-18 RP - Skånela 20-25 RP- Dicken 23-20 RP hamnade i de nedre regionerna av serien förra säsongen(8:a) och undvek kval i den absolut sista matchen då man lyckades vinna. Det har varit lite omsättning i truppen och lite av det viktigaste får ni nedan: NYA: Madeleine Gustavsson målvakt som är på lån från Spårvägen i tre månader. Amanda Berglund V9 som är fostrad i Ankaret samt Lugi. Nora Thörner är en vänsterhänt högernia som kommer från Önnereds HK. RP lånar ut Towe Andersson till Spårvägen och Olivia Jönsson till Skånela. Tränare är Pierre Karlén Vi hälsar RP välkomna till Lillekärrshallen 27/9 - avkast 16:21 Mikael Vikla
A-lag Damer
20 sep 2014
0kommentarer
Newbody
Hej! Då går vi mot slutspurten på NewBody, imorgon fredag är sista dagen att lägg in alla beställningarna. Hälsningar Annica
F19 (2007-2009)
18 sep 2014
0kommentarer
Tidningsutdelning september
Hej! Nästa torsdag den 25 september är det dags för tidningsutdelning. Vi träffas utanför Lillekärrshallen kl 17.30. Det är ju viktigt att alla tar sitt ansvar och kommer då vi bara är en förälder per område inte minst för tjejernas trygghet. Alla tycker ju att det är ett bra sätt för tjejerna att få in pengar till lagkassan. Gruppen som skall dela tidningar denna gång har blivit en förälder mindre nu när Erica har slutat. Därför är det EXTRA viktigt att ALLA kommer. Om det är någon som inte kan ansvarar man själv med att byta med någon. De som skall dela denna gång är: Elin B, Anja, Kajsa, Ella, Linnéa N, Emma, Hanna D, Felicia Vi vill bara påminna att överblivna tidningar lämnas tillbaka vid KKIF klubbstugan och inte inne i Lillekärrshallen. Väl mött!
F19 (2007-2009)
18 sep 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter