• Tygrikesnatta 2015

    Hej, Den 3-5 januari är det dags för Tygrikesnatta som spelas i Skene. Vi har valt att spela med 1 lag i F02 klassen och ett lag i F01 klassen där vi spelar tillsammans med 6 stycken tjejer från vårt F01 lag. Lagen kan ändras fram till första matchstart. Kärra HF F02 Spelschema >> Målvakt: Emelie Spelare: Elin B, Ella, Kajsa, Jennifer K, Madde, Linnea S, Ida B, Emma, Erika, Hanna, Anja Kärra HF F01/02 Spelschema >> Målvakt: Felicia (F01) Spelare: Ida H, Nellie, Jennifer, Matilda, (Tove, Carro, Hoffen, Tilde, Wilma från F01) F19 (2007-2009) 15 dec 2014 0kommentarer
  • Matcher till helgen

    LÖRDAG Match: BK Heid Vit - Kärra HF 1 (flyttad match från 7/12) Plats: Heidhallen Matchstart: 13.00 Samling: 12.20 Målvakt: Emelie Spelare: Nellie, Ella, Ida H, Jennifer J, Helin, Ida B, Kajsa, Anna, Linnea S -------------------------------------------- SÖNDAG Match: Kärra HF 1 - BK Heid Vit Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 17.20 Samling: 16.40 Målvakter: Elin S, Emelie Spelare: Nellie, Ella, Ida H, Jennifer J, Elin B, Maja, Erika, Emma, Helin -------------------------------------------- Match: Kärra HF 3 - Lysekils HK 1 Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 18.00 Samling: 17.20 Målvakter: Elin S, Tilda Spelare: Matilda, Anna, Ida B, Jennifer K, Kajsa, Linnea H, Linnea S, Madde, Hanna D Kan man inte spela så ska detta ha meddelats till Kos via sms INNAN lagen läggs ut på hemsidan. Tacksam om detta sköts rätt så man slipper onödigt extra arbete. Matcherna har legat ute på kalendern lång tid. / Ledarna F19 (2007-2009) 10 dec 2014 0kommentarer
  • överlämning tidningsutdelningen

    Hej! Vill tacka ALLA föräldrar för all respons på frågan om vi fortsatt vill att tjejerna ska dela tidningar och tjäna lite pengar varje månad. Vill ni att vi fortsättningsvis skall dela tidningarna måste någon ta på sig och vara ansvarig för samordningen. Vi har fått från Petronella (Alva-Elises mamma) att hon kan vara med och dela ansvaret men hon vill inte ta på sig hela ansvaret. Önskar ett svar från ALLA föräldrar om vi skall fortsätta med detta. Svar vill vi ha senast imorgon den 11/12. Kommentera på facebook, maila tomas.deras@skf.com eller skick ett sms till Tomas 0708742177 Om ingen kommer att svara nu är det upp till ledarna att ta ett beslut på om vi ska fortsätta att dela tidningarna. Nästa vecka är det utdelning av tidningarna på torsdag. Samling Lillekärrshallen kl 17.00. Vi kommer då att vara med och dela då vi har bytt med en förälder i grupp 1. Grupp1 är föräldrarna till följande barn och som vanligt skall ALLA barnen vara med och dela tidningarna. Maria (Jennifer Js mamma) kommer att vara ansvarig. Grupp 1 är följande: Vilma, Erika O, Ellen, Tilda, Felicia, Matilda, Helin, Alva-Elise, Jennifer J, Linnéa H, Linnéa S, Anna, Med vänlig hälsning Tomas och Jessica F19 (2007-2009) 10 dec 2014 0kommentarer
  • EXTRA UTELÖPNING!

    Hejsan hoppsan, Vi kommer att lägga till ett extra uteträning i veckan. 17.20-17.55 innan träningen som startar 18.00-19.30 i Kärra sporthall kommer vi att träna utomhus. Viktigt att man tar på sig ordentligt med kläder! Ta gärna med någon frukt att äta innan träningen startar inomhus. Är man inte med på uteträningarna så är man inte med på inneträningen, undantag finns självklart om man har meddelat. F19 (2007-2009) 9 dec 2014 0kommentarer
  • Stark avslutning spräckte sviten!

    Gästande och serieledande Kristianstad fick sviten bruten mot ett hungrigt hemmalag. Kristianstad kom till Lillekärrshallen med endast segrar i bagaget och alla förväntade sig nog en bortaseger även denna eftermiddag. Kärra spräckte sviten och matchen slutade 24-24 efter en mycket stark avslutning av hemma tjejerna. Naturligtvis en tung poäng och en viktig sådan att bygga vidare på när man nu tar uppehåll över julen. M Vikla A-lag Damer 7 dec 2014 0kommentarer
  • Härlig utmaning imorgon!

    Nu är det dags för sista matchen innan uppehåll och jul - om man tittar på hur första delen har varit - ja, kan man säga kort - bra utveckling - men mycket skador -hur det kommer sig? : ja nyaste modet är hjärnskakning och vi har lyckats få fyra stycken på en halv säsong - så vi har allt tagit våra smällar. Det känns bra med ett uppehåll nu , spelare börjar träna fullt och det ser även bra ut inför en svår match imorgon mot serieledarna Kristianstad . Vi har försökt att utveckla vårt spel - som är bra när vi är bäst - men också dyrbart när det inte lyckas - mycket focus på försvaret som har lyckats bra i dom sista matcherna, vi jobbar ödmjukt vidare med detta. Vi kör hårt på träning och har hittat den inre krigaren - några mer än andra men vi är på väg - nu hoppas jag inte att julmaten får övertaget :) i julpausen - .. Till matchen imorgon är det med två juniorer i Emma Hodzic och Malin Lilljander. Frukten av ett bra jobb på ungdoms sidan - vi kommer till denna matchen med lite annat spel, det skall bli spännande att se hur det kommar att se ut på planen. Vi är taggade inför uppgiften och är skyldiga vår publik att visa att vi är att räkna med framöver. Vi ses i hallen! Bjarne A-lag Damer 5 dec 2014 0kommentarer
  • Matcher 7/12

    Här kommer söndagens två matcher... Match: Lysekils HK 1 - Kärra HF 3 Plats: Konbergshallen Matchstart: 10.45 Samling: 10.05 Målvakt: Emelie Spelare: Jennifer K, Helin, Elin B, Maja, Kajsa, Emma, Ida B, Hanna D, Felicia, Vilma Match: Önnereds HK Grön - Kärra HF 2 Plats: ÖHK-Hallen K Matchstart: 11.20 Samling: 10.40 Målvakter: Elin S Spelare: Nellie, Matilda, Ida H, Jennifer J, Linnea S, Anna, Erika, Ella, Anja Kan man inte spela så ska detta ha meddelats till Kos via sms INNAN lagen läggs ut på hemsidan. Tacksam om detta sköts rätt så man slipper onödigt extra arbete. Matcherna har legat ute på kalendern lång tid. / Ledarna F19 (2007-2009) 3 dec 2014 0kommentarer
  • En svag hemma insats!

    Förlust hemma mot Skara HF med 21-17 , ja det finns inte mycket glädjande att skriva. Och jag tänker inte heller grotta ner mig i denna insats , däremot är vi alla överrens om att det inte var bra och ett ordentligt bakslag. Det är bara att analysera, se sig själv i spegeln och sen gå vidare. Förväntar mig tjejer som är taggade till tusen på veckans träningar för att prestera bättre kommande vecka då det väntar en härlig utmaning mot serieledarna. Kom igen nu tjejer! Däppa idag , sen 'r det bara att knyta näven igen och gå vidare - kör så det ryker!! Mikael Vikla A-lag Damer 29 nov 2014 0kommentarer
  • Imorgon - vi kör så det ryker!

    Jag tycker att vi nu är på rätt väg ordentligt - spelare börjar komma tillbaka från det skade helvete vi har varit involverade i. Så nu är vi taggade till att göra en bra match på hemmaplan - vi skall plocka fram den handbollen vi presterade i Lund förra helgen. Josefine Olsson är tillbaka i försvaret och bidrar samtidig med ett bra skott i anfallsspelet - Amanda Borgström som växer i varje match -men i hela taget är vi ett bra lag och en bra grupp som ännu inte har toppat - men jag lovar det kommer - men koden är tålamod! Nu fyller vi hallen på lördag och tillsammans är vi starka! Coach Bjarne A-lag Damer 28 nov 2014 0kommentarer
  • Matcher 30/11

    Här kommer söndagens två matcher... Match: Kärra HF 3 - Strömstad HK Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 15.00 Samling: 14.20 Målvakt: Tilda, Elin S Spelare: Linnea B, Jennifer K, Helin, Elin B, Maja, Linnea H, Linnea S, Emma, Ida B Match: Kärra HF 1 - IK Sävehof 1 Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 15.50 Samling: 15.10 Målvakter: Emelie, Elin S Spelare: Nellie, Matilda, Ida H, Jennifer J, Kajsa, Anna, Erika, Hanna D, Hör av er så fort ni kan om ni inte kan spela. / Ledarna F19 (2007-2009) 26 nov 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter