Select cup steg 4
Söndagen den 1 februari spelar vi Select cup steg 4 i Förbohallen, IK Baltichov är arrangörer. Vi hamnade i grupp 2 tillsammans med GF Kroppskultur 3, BK Heid och HK Aranäs vit. I samma hall spelas även grupp 1 där IK Baltichov, GF Kroppskultur 2, Lysekil HK och Önnered HK spelar. Grupp 3 arrangeras av Strömstad HK och i grupp 4 står HK Lidköping som arrangörer. I steg 1 var det hela 42 lag, i steg 3 var det 32 lag, nu i steg 4 är det endast 16 lag kvar. Fyra stycken grupper med fyra lag i vardera grupp. Ettan och tvåan i varje grupp går direkt till steg 5 i Torslandahallen den 14 mars. Det kommer att kosta 100:-/steg per person. Målvakter: Emelie, Elin Spelare: Ella, Anja, Emma, Kajsa, Ida B, Nellie, Ida H, Jennifer J, Matilda, Linnea N INFO: I tidigare steg har olika spelare fått stå över ett helt steg, till detta steget har vi valt att alla spelare får spela. Däremot kommer någon/några spelare få stå över någon/några matcher. Vi vill att alla kommer till samling som är 1 timme innan matchstart för en gemensam promenad, därefter tar vi ett beslut om vilka som spelar kommande match. /Ledarna
F19 (2007-2009)
11 jan 2015
0kommentarer
En godkänd insats!
Nu har jag ju inte sett matchen och spelarna sitter just nu i bussen påväg hem från Kristianstad. Men ändå säger resultatet mig att insatsen är godkänd mot de obesegrade serieledarna. Underläge i halvtid med två bollar(14-12), sen att det skiljer sju mål när matchen är slut har jag förståelse för med tanke på att man reser till Kristianstad med endast 11 spelare varav bara en målvakt. Tyvärr drabbades laget av två knäskador på de sista träningarna inför matchen och det stör självklart helheten och försvagar. Josefine Olssons skytte hade säkerligen behövts i dagens match. Kristianstad borta är inte laget att slå utan det är nu framöver som det gäller att börja plocka två poängare igen. Skara borta är nästa uppgift, det är åtta dagar till match igen så det gäller att samla ihop sig, skaka av sig dagens förlust och sen på det igen med förberedleser i veckan som gör att gruppen känner sig starka igen. Det är nu ni skall visa mod, karaktär och vilja - tillsammans!! Mikael Vikla
A-lag Damer
10 jan 2015
0kommentarer
Serieledarna borta - en inspirerande uppgift!
Som ni ser på bilden kallar dom det för en Superfredag - först skall våra tjejer ta poäng av serieledarna Kristianstad och därefter är det dags för en herrlandskamp då Sverige möter Island. Vi kan räkna med mycket publik och det blir en trevlig match att titta på efter avslutad insats mot Kristianstad för våra tjejer. Bjarne tycker till: Efter en bra bortaseger väntar nu en tuff match mot serieledarna från Kristianstad. Vi startar 2015 med tre raka bortamatcher och det är viktigt att komma igång ordentligt direkt. Det gjorde vi i Linköping senast med en seger 29-21 , det skall nämnas att segern kunde varit större! Vi gjorde en bra match hemma mot Kristianstad och kryssade trots att spelet kanske inte var så snyggt, men vi kämpade och vi visade att vi har kapacitet att slå alla lag i serien. Truppen känns bra men tyvärr har Emilia Fagerhed åkt på en knäskada. Jag är väldigt optimistisk inför matchen - tycker vi börjat få ihop de sista bitarna i vårt spel - så låt oss hålla tummarna och tro på att Kristianstad får sin första förlust. Jag håller tummarna och säger - kör så det ryker tjejer!! Mikael Vikla
A-lag Damer
8 jan 2015
0kommentarer
Matcher 10-11 jan
Här kommer helgens två matcher. Nästa vecka spelas det matcher under veckan, se kalendern! LÖRDAG Match: IK Sävehof 1 - Kärra HF 1 Plats: Partillebohallen Matchstart: 13.10 Samling: 12.30 Målvakt: Emelie Spelare: Ida H, Nellie, Ella, Matilda, Elin B, Erika, Kajsa, Anna, Ida B SÖNDAG Match: BK Heid Vit - Kärra HF 2 Plats: Heidhallen Matchstart: 12.10 Samling: 11.30 Målvakter: Elin S Spelare: Nellie, Matilda, Ida H, Ella, Helin, Kajsa, Linnea S, Emma, Jennifer K, Kan man inte spela så ska detta ha meddelats till Kos via sms INNAN lagen läggs ut på hemsidan. Tacksam om detta sköts rätt så man slipper onödigt extra arbete. Matcherna har legat ute på kalendern lång tid. / Ledarna
F19 (2007-2009)
7 jan 2015
0kommentarer
Härlig start på 2015!
Idag drog allsvenskan igång igen efter julledigheten och nyårsfirande. Vi kan snabbt slå fast att våra Kärra spelare inte har legat på latsidan under ledigheten från seriespel. Idag inleddes den första at tre raka bortamatcher och för motståndet stod RP från Linköping. Hemmalaget hängde med i 40 minuter sen var det våra starka Kärra tjejer som drog ifrån. Det blev seger med 29-21 och en härlig start på 2015. Hårt jobb under lovet visar att vi har vältränade spelare som orkar hela matchen i 60 minuter och det kommer vara en mycket viktig egenskap att ha med sig när det senare under våren börjar att dra ihop sig till streckstrider. Alltså en tung och härlig seger att jobba vidare på för redan på fredag kommer nästa utmaning. Serieledande Kristianstad väntar och vi som kommer ihåg så blev det lika vid förra mötet i Lillekärrshallen. En spännande utmaning där våra tjejer inte behöver någon press på sig utan det att bara att gå ut avslappnat och göra ett härligt jobb för laget! Grattis till dagens seger där ni nu sitter i bussen påväg hem mot Götet - njut! Mikael Vikla
A-lag Damer
6 jan 2015
0kommentarer
Vecka 2
Nu drar vi igång med träningarna igen efter "julledigheten". Alla har inte varit borta från handbollen utan vissa har fått möjligheten att få spela Norden cup mot nordens absolut bästa lag. Detta genomfördes med bravur då 4 av 5 lag var födda -00! Den 3-5 januari spelade vi Tygrikesnatta där vi kammade hem guld i både F02 och F01 klassen, KALASBRA! Onsdag 7 januari Uteträning 17.20-18.00 Kärra sporthall 18.00-19.30 Torsdag 8 januari Lillekärrshallen 16.00-17.00 Uteträning 17.00-17.30 Lördag 10 januari Match mot Sävehof i Partillebohallen 13.10, återkommer med info. Söndag 11 januari Match mot BK Heid i Heidhallen 12.10, återkommer med info. /Ledarna
F19 (2007-2009)
6 jan 2015
0kommentarer
SM FINALERNA!
Hej! Information hur man bokar föreningsbiljetter till SM-finalerna. Biljetterna kostar 215 kr inkl. + 20 kr serv.avgift och finns i begränsat antal! Finalerna spelas söndagen den 24 maj i Scandinavium, Göteborg Damfinal 13:15 och herrfinal 16:00 (insläpp from kl 12:00). Sprid denna länk för bokning av föreningsbiljetter: http://www.ticnet.se/event/349501?CL_ORIGIN=web1 Går endast att boka föreningsbiljetter via den länken! Max 25 biljetter per bokning – vill ni boka fler får ni göra det på flera bokningar. Klä arenan i era klubbfärger! Härliga matcher att se fram emot! Tryck på i er förening - för Scandinaviums bästa vårarrangemang (möjligen ihop med Gothenburg Horse Show ;) ) – SM finalerna i Handboll! J Vi behöver hjälpas åt att fylla arenan och göra det till den fest som handbollen förtjänar! Tacksam för hjälp, ha en go dag! Vänliga hälsningar Pia Carlsson Svensk Elithandboll
F19 (2007-2009)
25 dec 2014
0kommentarer
God Jul och Gott nytt år!
Spelare och ledare önskar er alla en riktigt God Jul!
A-lag Damer
21 dec 2014
0kommentarer
Norden cup 2014
Den 27–30 december är dags för några tjejer att spela Norden cup som är vår egna inbjudningscup och en av de populäraste cuperna i Norden. Vi har fått möjligheten att stötta våra F01 i Elit B gruppen. Samling 1 timme innan matchstart! Till Norden Cups hemsida >> Elit B Kärra HF - 00 Haslum HK Näsby Handboll Torslanda HK Sarpsborg IL Kärra HF - 01 (01 & 02) Spelschema: Lör 27/12 18.00 Kärra HF-01 - Haslum IL Lundbystrand 4 (Samling 16.45 i Lundbystrand) Sön 28/12 15.00 Kärra HF-00 - Kärra HF -01 Valhalla C (Samling 13.45 i Valhalla) Sön 28/12 21.00 Näsby - Kärra HF -01 Lundbystrand 2 Mån 29/12 13.00 Kärra HF -01 - Sarpsborg IL Lundbystrand 5 (Samling 11.45 i Lundbystrand) Mån 29/12 17.00 Kärra HF -01 - Torslanda HK Lundbystrand 5 Laget: Julle, Sheila, Elin S Holmbom, Jaako, Norre, Wilma, Nellie, Ida H, Jennifer J, Ella, Matilda, Erika, Kajsa /Ledarna
F19 (2007-2009)
21 dec 2014
0kommentarer
Select Cup 20 dec i Lillekärrshallen
Hej, Vi har ju haft turen att få ett utav stegen i Select Cup hemma. Vår sporthall har egentligen tagit jullov så detta betyder att vi själva får ta hand om hallen. Detta medför dock lite engagemang från er föräldrar under denna dagen... Vi kommer att behöva bemanna cafeét och föra matchprotokoll under dagen. Vi har ett schema men självklart behövs det även städa i omklädningsrum och på läktaren efter avslutad turnering. Och som vanligt hoppas vi att vi alla välkomnar de andra lagen med ett leende på läpparna. Café 12.45-15.45 Felicia, Elin 15.45-18.30 Emma, Anja Matchprotokoll 13.00-14.30 Ella, Jennifer 15.00-16.30 Ida, Emelie 17.00-18.30 Ida H, Kajsa Om det finns några frågor eller undringar får ni gärna höra av er till Caroline. Under lördagen har den underbara Maria erbjudit sig att vara hallvärd. // Ledarna
F19 (2007-2009)
17 dec 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter