• Ser positivt på utvecklingen!

    Visst kan man gräma sig över de senaste förlusterna, men det hjälper inte ett skit. I de två senaste hemmamatcherna har vi sett en klar förbättring och jag ser därför väldigt positivt på fortsättningen. I förlusten hemma mot Tyresö fanns det en annan blick i ögonen, en blick som visade att det skall jobbas och kämpas ända in i kaklet, och det förutsätter jag att fortfarande alla vill. För det finns massor av möjligheter framöver. Vi gör massor av mål framåt, det är endast fyra lag som gjort fler mål än oss vilket innebär att krutet framöver borde bli att förbättra försvarsspelet ytterligare. Senare tid har vi varit nära topplagen men inte nått riktigt fram. Blickar vi framöver så har vi ytterligare åtta matcher på oss att täppa igen och knipa poäng. RP och Lidingö har vi kvar och det är lag som vi besegrade i höstas. Vi spelade lika borta mot Skånela. Vi förlorade med 2 och 3 bollar mot Skara och Lundagård. Vi har ett derby i avslutningen i Lillekärr som vi bara inte kan förlora då hallen kommer vara proppfull och en jäkligt taggad speaker. Som ni kan läsa, vi har massor av möjligheter framöver och uppgifter som är fullt möjliga om alla knyter näven,drar åt samma håll och kämpar som fan. Detta skall vi lösa! @speakermikael A-lag Damer 24 jan 2016 0kommentarer
  • Tidningsutdelning onsdag 27/1

    Nu är det dags igen för att dela ut lokaltidningen. Vi samlas i Lillekärrshallen kl. 17.00 på onsdag 27/1. Det gäller alla tjejer och denna gång är det föräldragrupp 1 som behöver stötta tjejerna. Förädragrupp1 har utdelning Januari, Mars och Maj och de är: Anna, Erika, Helin, Jennifer J., Linnea S., Matilda, Vilma, Maja, Ariana, Mona, Elmedina Föräldragrupp 2 har utdelning Februari, April och Juni och de är: Anja, Elin B., Elin S., Ella, Emelie, Emma, Hanna, Ida, Kajsa, Linnéa B., Charité Som vanligt får vi föräldrar försöka byta med varandra om det blir svårt att komma någon gång. mvh Lena och Rikard F19 (2007-2009) 24 jan 2016 0kommentarer
  • Nu kör vi!

    Imorgon är det dags för en ny match i Lillekärrshallen och vi behöver ditt stöd. Fram med pukor och trumpeter och låt dom höras vid avkastet 14.00 Vi gästas av Helsingborg och det är nu hög tid att börja stapla segrar. Tillsammans är det möjligt! Nu kör vi! @speakermikael A-lag Damer 22 jan 2016 0kommentarer
  • Rödspette/Sundsvall Cup

    Hej, Tyvärr blev vi inte tillräckligt många spelare för att kunna anmäla två stycken lag till Rödspette Cup. Istället har vi valt att endast åka med ett lag. Dom som inte får åka med blir istället erbjudna att åka till Sundsvall Cup. Kostnaden för Rödspette Cup återkommer vi med när allt är bokat och klart med båt osv. Kostnad för Sundsvall cup beror på hur många som anmäler sig. Rödspette Cup 24-28 mars Länk till cupsida >> Emelie, Ida, Kajsa, Emma, Nellie, Charite, Jennifer J, Erika, Ella, Matilda Återkommer med mer info om tider inom kort... Sundsvall Cup 19-20 mars Länk till cupsida >> De spelarna som inte är uppskriva till Rödspette Cup behöver klicka i via laget.se om man kan och vill delta i Sundsvall Cup. VI BEHÖVER VETA SÅ FORT SOM MÖJLIGT VILKA SOM KAN OCH VILL FÖLJA MED! Vi kommer att åka tåg upp på fredag 18 mars. Hälsningar Ledarna F19 (2007-2009) 20 jan 2016 0kommentarer
  • Seriematch 24/1

    Endast en match till helgen... SÖNDAG Match: Kärra HF 3 - Bjurslätts IF Serie: F02 Syd Plats: Lillekärrshallen Matchstart: 18.00 Samling: 17.10 Målvakt: Elin, Mona Spelare: Helin, Anja, Jennifer K, Linnea S, Anna, Hanna, Madde, Maja Hälsningar Ledarna F19 (2007-2009) 20 jan 2016 0kommentarer
  • Träningsmatch 18/1

    Imorgon på vår träningstid i Kärra sporthall spelar vi träningsmatch mot Sävehof f-01. Vi samlas 17.40 för en gemensam promenad. Hallen blir ledig 18.15, matchstart 18.30. Följade spelare är kallade: Emelie, Charite, Ida, Jennifer J, Matilda, Ella, Emma, Erika, Kajsa Hälsningar Ledarna F19 (2007-2009) 17 jan 2016 0kommentarer
  • Match 16/1

    Hallå I helgen är det 1 match mot Kroppskultur Kl 15:15 samling 14:25 i l Lundbystrand 5. Dom som spelar är. Målvakter: Elin S, Mona Ute: Anna, Anja, Hanna, Erika, Elin B, Jennifer K, Linnéa B, Madde, Helin, Maja /Ledarna F19 (2007-2009) 15 jan 2016 0kommentarer
  • Nystart innebär nya möjligheter!

    Då är det dags att dra igång seriespelet igen efter uppehåll. Många träningar i benen och mycket som har kunnat slipas på inför den viktiga fortsättningen. Det handlar om att klättra i tabellen och göra prestationer som ger poäng. Nu på lördag gästas vi av Tyresö Handboll och vi har avkast i Lillekärr 16.15 Fullt fokus på uppgiften och in med näsan i försvarsspelet. Det gäller att förbereda sig mentalt och inse att det kommer göra ont för att ta poäng. Kör hårt tjejer - tror stenhårt på er! Vi ses i Lillekärr på lördag 16.15 @speakermikael A-lag Damer 7 jan 2016 0kommentarer
  • Tygrikesnatta 2016

    5-6 januari drar vi igång igen! Målvaker: Mona Spelare: Linnea S, Anja, Madde, Vilma, Elin B, Hanna, Emma, Kajsa, Helin, Erika, Ariana Spelprogram >> Hälsningar Ledarna F19 (2007-2009) 30 dec 2015 0kommentarer
  • Lagen Norden Cup

    Kärra HF 1 spelar träningsmatch imorgon mot IK Sävehof F01 på vår tränigstid i Kärra sporthall. Matchen startar 18.30, samling 17.40. Lördagen den 27 december har vi bokat kärraton. Tanken är att vi ska vara där under kvällen efter att våra sista gruppspelsmatcher är färdigspelade. Kärra HF 1 Spelprogram >> Målvakter: Emelie L, Mona Spelare: Jennifer J, Nellie, Ida, Charité, Matilda, Ella, Kajsa, Emma O, Ariana, Erika Kärra HF 2 Spelprogram >> Målvakter: Elin S, Sheila Spelare: Anna, Linnea S, Madde, Anja, Elin B, Hanna, Maja, Vilma, Emma A, Victoria, Emelie H LAGEN KAN SOM VANLIGT ÄNDRAS FRAM TILL DESS ATT FÖRSTA MATCHEN ÄR SPELAD! Hälsningar Ledarna F19 (2007-2009) 20 dec 2015 0kommentarer
  • Visa fler nyheter