• Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!

    Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se! F14 (2011) 13 sep 2017 0kommentarer
  • Uppdaterad info Göteborg cup

    Kan vara bra att läsa reglerna innan man lägger ut information :-), man för INTE ha fortbollsskor pga skaderisken, så gummiskor gäller.... P16 (2010-2011) 11 sep 2017 0kommentarer
  • GÖTEBORG CUP

    På lördag börjar Göteborg cup. Följande killar har anmält sig: Oskar H Oliver L Emrik Isaac Filip Oskar D Ahmed Benjamin Elliot Wilmer och Gabriel 150kr/ kille för cupen, swish till 0707-342054 eller ge oss detta kontakt på lördag. Om du Swissair skriv spelarens namn :-) Matcherna är på Serneke Arena vid Kviberg. Det är konstgräsplan ( inomhus)så har man fotbollsskor för konstgräs, ta gärna med de. Matcherna är 2* 15 minuter. Lördagsmatcherna är klockan 12.20, 17.40 och 20.20. SAMLING vid Lillekärrhallen på lördag klockan 11.00. Åker någon direkt till hallen-meddela Anna eller Eva detta. Heja kärra!!! P16 (2010-2011) 11 sep 2017 2kommentarer
  • Information föräldramöte

    Tack till er som kom till dagens föräldramöte! Vi informerade kort om oss ledare och alla föräldrar fick presentera sig och berätta vem man är förälder till. Vi har mellan 10-20 killar/träning och försöker göra olika övningar utifrån hur många killar som är med och tränar. LAGET/ TRÄNINGAR: Det är viktigt för oss att killarna även håller på med andra sporter, vi förstår att träningarna krockar vissa dagar, bara meddela oss så vi har koll. Till helgen har vi cup separat info kommer om denna. För oss är det viktigt att vi är snälla mot varann, att vi uppför oss väl mot varann och peppar varann. HALLANSVARIGA/ LOTTANSVARIG: Vi tackar Benjamins ( Edis) och Neos ( Ricardo) pappor som kommer vara hallansvariga. Vår vecka är v 49. De kommer då lägga ut information om vilka arbetspass som skall tillsättas och sedan är det "först till kvarn" att välja pass. Med största sannolikhet kommer familjer få varsitt pass! Philips mamma ( Susanne) kommer vara lottansvarig. Hon kommer lägga ut information så alla vet när det finns lottkuvert att hämta ut. Alla måste hämta ut sitt lottkubert, men. Det är inget "försäljningskrav", får man inget sålt så lämnar man tillbaka sitt kuvert. MEN viss del av sålda lotter/ kalendrar mm går till killarnas egna spelarkonton. För de insamlade pengarna kan man handla tex i klubbshoppen, mer info kommer om detta. Det som är VIKTIGT är att vi ALLA gör "vårt" för att underlätta för både hallansvariga och lottansvarig! NORDEN CUP: Är kärras cup, då finns det ett antal arbetspass/ lag för att jobba för Kärra HF. Norden cup spelas mellan jul och nyår. Mer information kommer längrefram... SERIESPEL: Vi är anmälda till spel i en serie, det betyder 7 matcher fram till jul. Ni kommer få tydlig information vilka killar som är uttagna till respektive match. KLUBBSHOPEN: Är öppen på onsdagar klockan 18.00-19.30. Den är på övervåningen i Lillekärrhallen. Vänligen Anna, Eva, Victor, Alfred och Issa P16 (2010-2011) 11 sep 2017 0kommentarer
  • Fina takter av Herrarna i Anderstorp!

    En riktigt välpresterande helg i Anderstorp där samtliga friska spelare kände på de förväntade topplagen i Division 1 Södra och på tunga Allsvenskarna Amo! Bilder från Kärra HF - HP Warta 💛💛💛💛💛💛💛💛 Match 4: Förlust trots massivt överläge mot Warta (Div 1 Södra) Sista matchen i ett Hisingsderby mot seriekollegan Warta där vi trots mycket bra spel fram till ca 5 min in i andra halvlek med ledning 14-8 tyvärr inte lyckas att knyta ihop säcken. Det resulterade i en rätt onödig men ack så lärorik uddamålsförlust 17-18 (10-8). Att vilja kan försätta berg är något som Warta som vanligt kommer att leva gott på i årets seriespel. Målvakter: Mackan (finfin första) och Albin (andra) Målskyttar: Nyllet 6, Niva 3, Charlie 3, Revvan 2, Tappo 1, Thimfors 1, Joel 1 💛💛💛💛💛💛💛💛 Match 3: Mycket bra prestation länge mot Anderstorp (Div 1 Södra) Tredje matchen en morgonmatch mot duktiga förhandstippade seriefavoriterna i Div 1 Södra Anderstorp och en i 30 min inte så tokig förlust trots allt med 10-16 (6-6). Vi gör en riktigt finfin förstahalva där vårt unga garde ständigt var i förarsätet med hög klass och med gamlingarna med storrutinen på läktaren. I den andra visade Anderstorp varför de kommer att vara en av de absoluta toppaspiranterna när Div 1 Södra summeras till våren. Målvakter: Karl (strålande hela matchen) och Mackan Målskyttar: Strandy 3, Thimfors 2, Tappo 1, Bengan 1, Niva 1, Revvan 1, Joel 1 💛💛💛💛💛💛💛💛 Match 2: Seger mot Silwing/Troja (Div 1 Norra) med 27-19 (10-11). Silwing krutade imponerande på i rakettempo direkt från första sekund och var i dragläge hela första halvlek. I den andra var det inget snack när vi öppnade upp med 6 mål de första två minuterna och drygade ut till trygg slutseger. Målvakter: Albin (kanonfin hela matchen) och Karl Målskyttar: Charlie 6, Krantza 5, Nyllet 3, Strandy 3, Niva 3, Thimfors 2, Tappo 1, Linus 1, Bengan 1, Revvan 1 och Albin 1 💛💛💛💛💛💛💛💛 Match 1: En hypervass inledning med seger mot Allsvenska Amo 15-14 (10-5)! Samtliga uttagna lirade förtjänstfullt i ett kollektivt topparbete i hela matchen och ruggigt bra försvar framförallt i den första halvleken. Målvakter: Mackan (i storslag), Albin (stabil) Målskyttar: Revvan 4, Nyllet 4, Jacob 3, Thimfors 2, Tappo 1, Niva 1 A-lag Herrar 5 sep 2017 0kommentarer
  • AMWE Cup 2017

    Nu till helgen lirar vi träningsturneringen AMWE Cup 2017 i Lillekärrshallen. Spelprogram: Fredag: 18:00 Kärra - Kropps 19:45 Torslanda-Aranäs Lördag: 14:00 Kärra - Aranäs 15:45 Torslanda-Kropps Söndag: 13:00 Kärra - Torslanda 14:45 Aranäs - Kropps Fri entré och fiket har laddat upp med toast, korv, mackor o hembakat till kaffet 💥 Hjärtligt Välkomna! A-lag Damer 5 sep 2017 0kommentarer
  • EMP-kurs 26/9 17:00-21:00

    Hej föräldrar 👋 Under ett hemmasteg i SM så kräver föreningen att vi själva sköter Elektroniskt matchprotokoll under matcherna. Ja vet att Stephan har gått kursen för EMP (som de kallas) men detta räcker ju inte långt då de är många matcher å långa dagar. Föreningen håller i kursen men dom behöver veta vilka som anmäler sig (4 st) Finns de nån mer som redan gått kursen så tjoa te så vi vet. Behöver veta detta senast ons denna vecka!!! F19 (2007-2009) 4 sep 2017 0kommentarer
  • Peo Cup i Anderstorp 2-3 sep

    ... Herrarna spelar Peo Cup där Anderstorp SK (div1 södra), AMO handboll (allsvenskan), HP Warta (div 1 södra) Silwing Troja (div1 norra) och Kärra HF (div1 södra) deltar. Läs Anderstorps intervju med Christoffer "Erra" Arpfjord, Herrsenioransvarig inför Cupen, och se truppen här Kärra HF´s matcher Lö 2 sep 12:30 AMO Handboll - Kärra HF 17:30 Kärra HF - Silwing Troja Sö 3 sep 09:30 ASK - Kärra HF 13:00 Kärra HF - HP Warta , A-lag Herrar 2 sep 2017 0kommentarer
  • Medlemsavgift 17/18

    Information gällande medlemsavgiften för säsongen 2017/2018. Medlemsavgiften skall betalas senast 31 maj för A-ungdom och äldre, samt lag som deltar i Partille Cup. För övriga lag skall medlemsavgiften vara betald i samband med seriestart, senast 30 sep. Handbollskola Flick/Pojk 10-11 (inkl. T-shirt) 200:- Flick/Pojk 08-09 D1-ungdom /E2-ungdom 400:- Flick/Pojk 05-07 C-ungdom /D2-ungdom 1.500:- Flick/Pojk 03-04 B-ungdom 1.700:- Flick/Pojk 99-02 Junior/A-ungdom 2.300:- Herr/Dam 2.500:- Herr/Dam Crocodiles 1.300:- Familjekort * 3.600:- Ledare och stödmedlemmar 400:- * Familjekortet avser ungdomsspelare födda 1999-2011, samt ledare och stödmedlemmar (omfattar ej Herr/Dam inkl Crocodiles) För seniorer och ungdomar födda 1999-02 ingår spelarlicens. Inbetalning: bankgiro 410-3222 Kom ihåg att ange Namn, Lag & Personnummer Mvh Eva, Andreas, Andreas och Patrik F16 (2009-2010) 31 aug 2017 0kommentarer
  • Ändrade träningsdagar

    Hej Vi tränar måndagar i lillekärrhallen 16-17( som tidigare) Onsdagarna tar vi boet och tränar istället på torsdagar i lillekärrhallen klockan 16.00-17.00. Hoppas detta inte ställer till det för mycket, att Det inte krockar med andra aktivitet för killarna, krockar det , så berätta gärna för oss. Anledningen till byte av dag är att vi får helplan vid båda träningstillfällena Ändringen till torsdagsteäningen börjar NÄSTA vecka, ingen träning imorgon! Vänligen Anna och Eva P16 (2010-2011) 30 aug 2017 0kommentarer
  • Visa fler nyheter