• Hej gänget.

    Här kommer träningsnärvaron för oktober månad <3 F19 (2007-2009) 31 okt 2017 0kommentarer
  • Jämn första halvlek i Hisingsderbyt

    171028 Damallsvenskan Bjurslätt/Torslanda - Kärra HF 33-24 (14-14) Matchen kan ses på Youtube 1a halvlek Youtube 2a halvlek Några matchbilder på Kärra HF Flickr En jämn första halvlek, där lagen i stort sett bytte mål med varandra, följdes av en andra akt, där det inledningsvis också var relativt jämnt (18-17, 39 min), men hemmalaget Bjurslätt/Torslanda hade en extra växel att lägga in, då man drog ifrån och vann. Bjurslätt / Torslanda: Nina Dano 8, Hannah Lindvall 8, Amanda Björndahl 4, Moa Solefors 4, Annie Toft 3, Isabelle Svahn 2, Elisabeth Frisk 2, Louise Ring, Hanna Bernhardsson Kärra HF: Cecilia Schön 6, Caroline Hansson 3, Elsa Helle 3, Kajsa Hjalmarsson 3, Hanna Gärdfors 3, Johanna Magnewall 2, Gabriella Lindfeldt 2, Matilda Sandberg, Emelie Romeborn Matchens lirare i Kärra: Cecilia Schön Nästa drabbning äger rum Lö 11 nov kl.14.00 hemma i Lillekärrshallen, då nuvarande serieledaren Kungälvs HK kommer på besök! A-lag Damer 30 okt 2017 0kommentarer
  • Klubbshopen

    Öppen imorgon tisdag 31/10 ( istället för onsdagen) denna veckan Vänligen Eva P16 (2010-2011) 30 okt 2017 0kommentarer
  • Shoppen i hallen v 44

    ..på novemberlovet. Så välkomna Ti 31 okt kl. 18-19.30! De är stängt på ordinarie tid den veckan. F16 (2009-2010) 29 okt 2017 0kommentarer
  • Insamling lottpaket 1 ons 1/11

    Hejsan, det har nu blivit dags för redovisning av lotteripaket 1. På onsdag 1/11 kommer jag vara i Lillekärrshallen före och efter träning och samla in lottpaketen (pengar, ev vinstlotter och ev returer till ett värde av 1775 kr). Det går även bra att swisha till 0709-907071, men då måste ni ange namn på spelare. Det finns även möjlighet att lämna lottpaket till mig på lördag efter OCR och vid söndagsmatchen i Uddevalla. Hör gärna av er om ev frågor Hälsningar Marie 0709-907071 F19 (2007-2009) 27 okt 2017 0kommentarer
  • Höstlovet + allmän info

    Hejsan .Det verkar som många är bortresta på höstlovet. Backa fick inte ihop lag så det blir ingen match och vi ställer in träningen på torsdag. På måndag har vi träning på vanlig tid. Vi tänkte inte köra en vanlig träning utan vi kollar i början av träningen vad killarna är sugna på att göra. Kanske strafftävling och lite lekar eller nåt annat de tycker är kul. En del går antagligen på innebandycampen i Kärra sporthall under dagen så vi kommer inte ha någon hårdkörning. Vi har lagt mycket fokus på ordning och reda på träningarna det sista och det börjar ge resultat. Vi har ju bara träningar 1 timme åt gången och då är det viktigt att vi utnyttjar den tiden. De regler vi har satt upp är • Komma snabbt när vi blåser i pipan för ny övning • Inte studsa bollar när vi pratar • Inte prata med kompisen vid genomgångar utan att lyssna på den som pratar • Inställning – inte hålla på och protestera/fälla negativa kommentarer angående tilldelade positioner eller övningar • Vara en bra lagkompis och peppa varandra istället för att till exempel sucka om någon råkar göra fel Prata gärna med era barn om reglerna, speciellt om de 2 sista punkterna. Vi är runt 20 killar och det är en omöjlighet att alla får spela exakt där de vill varje gång. Det är mycket tröttsamt att höra protester och se sura miner när vi säger till dem att till exempel spela kant. Vi försöker att tillgodose allas önskan och alla killar är precis lika viktiga för oss. Handboll är en lagsport och med positiva kommentarer och pepp från lagkompisar utvecklas man snabbare och träningarna blir roligare för alla. Vi har inte haft några jätteproblem med den sista punkten men däremot kan alla bli bättre på att komma ihåg att berömma sina lagkompisar. I stort är killarna helt fantastiska och man blir så lycklig som tränare att få lov att följa deras framsteg. Hela hjärtat ler när de numera kommer springande när vi blåser i pipan. Ni kan vara stolta över era söner, det är vi! Trevlig helg! Ledarna P16 (2010-2011) 27 okt 2017 0kommentarer
  • Intresseanmälan träningsmatch 2/11

    Hejsan Vi kommer eventuellt spela träningsmatch mot Backa nästa torsdag 2/11 kl 18:00 i tältet i Backa. Vi får se om vi och de får ihop tillräckligt med spelare. Vänligen meddela senast på torsdag kväll om ni kan så får vi se hur många vi blir. Vi kommer ta ut ett lag på 10 killar som vanligt. /// Ledarna P16 (2010-2011) 24 okt 2017 6kommentarer
  • Träningar

    Hej alla föräldrar och barn! Nu har vi 1 träning innan höstlovet v44 så då tar vi oxå lov från träningen söndagen den 5/11. Sen kommer vi till v45 och då är de upptaget på våran träningstid i Lillekärrshallen så vi får flytta fram våran tid till 13:30-14:45 i kärra sporthall (simhallen)den dagen som är 12/11. Eftersom de är en annan tid v 45 så skulle de vara bra om vi kan skriva nedanför om ni kan söndag v 45 13:30-14:45 Mvh tränarna. F16 (2009-2010) 23 okt 2017 14kommentarer
  • Gäster på dagens träning

    Idag hade vi besök av Wilma, Kajsa och Ida, spelare i F-02 laget. De höll i träningen och gjorde det grymt bra. Killarna såg nöjda ut! Tack tjejer för hjälpen! P16 (2010-2011) 23 okt 2017 0kommentarer
  • Seriematch 29/10

    Söndag 29/10 är det dags för nästa seriematch. Då möter vi Nödinge SK borta. De som är kallade är: Vilmer Oliver G Oliver L Gabriel Yasser Ahmed Johannes Marcus Filip Emrik och Oscar D Samling vid Lillekärrhallen klockan 14.15 Bekräfta gärna om er son kan spela och tala om ifall ni kan köra eller om skjuts behövs. Inga smycken på sig, svarta shorts( helst), inneskor och vattenflaska skall medtagas. / ledarna P16 (2010-2011) 22 okt 2017 4kommentarer
  • Visa fler nyheter