Ingen träning imorgon
Hej alla barn och föräldrar! Imorgon söndag den 22/4 har vi ingen träning, men nästa söndag 29/4 tänkte vi att vi kör utomhusträning kl 10:30-11:30 Vi möts upp vid entrén till Lillekärrshallen. Mvh tränarna
F16 (2009-2010)
21 apr 2018
2kommentarer
Kvalmatch 2 Amo-Kärra Sö 22 apr 19:00 - Livestream
Följ kvaldramat i matchen mellan AMO Handboll och Kärra Handboll i Amokabelhallen live på Barometern.se Sändningen 5 minuter före matchstart med genomgång av lagen. Matchen kostar 79:- för de som inte är prenumeranter på Barometern. Det behövs ett konto hos Solidtango så var ute i god tid och se till att allt är i ordning! Länk livestream: https://gotamedia2.solidtango.com/live/live-amo-handboll-karra--2 Följ annars via Livescore: http://213.180.74.118/shfOnline/svescore.aspx Matchprotokoll kommer på http://www.svenskhandboll.se/Handbollinfo/Tavling/SerierResultat/?Season=2017&District=2100&Series=1700133 Vi håller tummarna för kvittering! I så fall spelas den avgörande matchen Ons 25 apr kl.19.00 i Amokabelhallen
A-lag Herrar
21 apr 2018
0kommentarer
Träningscamp Sommar
Hejsan Jag kan börja med att säga att det var enbart positiva utlåtande från Affe och Viktor om gårdagens fyspass :-) Härligt! Jag fick frågan från en av er föräldrar om Kärra hade någon träningscamp på sommaren. Hittade nedan. De som gått den tidigare har varit väldigt nöjda och de utvecklades mycket. Det kommer spelare från andra delar av Sverige för att deltaga också. HANDBOLLSCAMPEN.SE Jesper Konradsson Datum: 18-21 juni Åldrar: Flickor och pojkar födda 2003-2008 från hela Norden. Positioner: Niometere, kantspelare, linjespelare och målvakter Antal platser: 100 Instruktörer: Kristian Bliznac (Rhein-Neckar Löwen) , Jesper Konradsson (Skjern Håndbold) m.fl. Träningshallar: Kärra sporthall och Lillekärrshallen Träning: Kl. 10:00-16:30 med fokus på individuell teknik samt internmatcher. Övriga aktiviteter: Autografskrivning och frågestund med alla instruktörer. Utlottning av tröjor från instruktörer med autografer Logi och Mat: Ingen övernattning. Lunch ingår och frukter kommer att finnas i båda hallarna som alla deltagare kan ta del av. Språk: Svenska, norska, engelska samt serbokroatiska Material: Alla deltagare får T-shirt, träningsbyxa, vattenflaska och boll. Pris: 1999 kr (betalas i samband med anmälan) Clearingnr: 6689 Kontonr: 886 427 088 Bank: Handelsbanken BG: 5019-2137 Märk betalning med namn och personnummer. Anmälan: Senast 20 maj (OBS! Begränsat antal platser). Registrera er här på webbsidan via formuläret. Anmälan är bindande och sker genom att betalning av träningsavgift genomförs. Inom ett par dagar kommer ett bekräftelsemail kommer att skickas till den mail som ni har angivit i formuläret. Kontakt: Har du frågor eller funderingar, Kontakta oss på info@handbollscampen.se
P16 (2010-2011)
18 apr 2018
7kommentarer
Angående morgondagens fys
Hej Jag meddelade killarna idag på träningen att det är nolltolerans mot dåligt uppförande på morgondagens fys. Våra unga ledare Affe och Viktor kommer hålla i den själva och det är jätteviktigt att killarna visar respekt och lyssnar på dem om det ska fungera. Affe och Viktor kommer rapportera till mig och om det är så att nån har svårt att uppföra sig så kommer den/de spelarna få stå över fysen vid nästa tillfälle. Jag kommer rapportera till berörda föräldrar. Mvh Anna
P16 (2010-2011)
16 apr 2018
0kommentarer
Övernattning Junicupen
Hejsan Vi har fått möjlighet att bo på skola under junicupen 15-17 juni. Detta är förenat med en kostnad på ca 1.000:-/spelare. Det som ingår är: Fredag: Middag Lördag: Frukost, lunch, middag Söndag: Frukost, lunch Övrigt som ingår: 2 övernattningar i hårdförläggning(skola) Vi ledare tror att detta skulle vara ett jättebra tillfälle att skapa positiva upplevelser och göra helgen i Uddevalla till mer än bara en ”vanlig cup”. Att övernatta och bo tillsammans är ett sätt för oss att bygga laget tillsammans och stärka lagandan både utanför planen och på planen. Lagsporter handlar om så mycket mer än enbart resultaten på matcherna. Detta är en intresseanmälan för att se om intresse finns. De spelare det berör är: Oliver L Oliver G Hugo Ahmad Oskar H Filip Alvin Moa Viggo Isaac Emrik Elliot Vänligen svara snarast. /// Ledarna
P16 (2010-2011)
16 apr 2018
4kommentarer
Nära seger i bastuhet tillställning!
180415 Direkt off Allsvenskan Kärra HF - Amo HK 27-29 (14-14) Bilder Helene Holmberg (FB) Bilder Kärra HF Flickr (Evy Knoph) En fantastiskt underhållande och kampfylld tillställning i årets sista hemmamatch. Otrolig spänning när de våra drev på likt första halvleken och hämtade upp underläge med 5 mål i slutet av matchen. Handbromsen släpptes då tillsammans med full gas på plan och på läktarna och höll på att ge oss segern i denna match 1 bäst av 3. Om det inte var årets absolut främsta match av grabbarna så var den onekligen på topp 3 med tålamod, styrka och kollektivt jävlaranamma! Kändes som att det var hårfint om vi skulle avgått med segern, där vi nu måste nypa två raka bortamatcher i Alstermo. Dock absolut inte omöjligt med denna turbofrenesi vi har i truppen! Nästa match: söndag 22 april kl 19:00 i Amokabel Hallen. Text: Tommy Taponen Kärra HF: Erik Nylén 6, Mathias Revell 6, Jonas Thimfors 4, Jacob Schmidinger 4, Jonas Jansen 3, Daniel Strandberg 2, Jonathan Berg 2 Amo HK: Jürgen Rooba 8, Anton Andreasson 6, Simon Nordh 5, Daniel Steen 4, Joseph Davis 3, Joel Wallgren 2, John Hellberg 1 Matchens lirare: Marcus Erixon, Kärra (MV), Jürgen Rooba, Amo
A-lag Herrar
16 apr 2018
0kommentarer
Samling efter träningen söndag 15/4
Imorgon är det sista träningen i hallen för denna säsongen och vi ledare har en liten idé om att vi skall fortsätta att träffas och träna lite utomhus kommande söndagar. Efter träningen imorgon kan vi samlas för ett litet kort föräldramöte där vi tillsammans bollar lite tankar kring detta. Max 10 minuter. MVH: Ledarna
F16 (2009-2010)
14 apr 2018
0kommentarer
Dags att betala in för Partille Cup 2018 (endast 02:or)
Hej! Då var det dags att betala in för Partille Cup för alla 02:or - 300kr per spelare. Märk som vanligt betalningen (till mottagaren) med initialer samt Partille, tex "LiBo Partille". Som vanligt är det till lagets konto i SHB som gäller, lagets konto nr är 6230 482 108 118 på SHB. Mvh Lars
F19 (2007-2009)
12 apr 2018
0kommentarer
Någon som kan ta en fiket tid?
Hej Viggo kan tyvärr inte ta sin tilldelade tid i fiket lördag 21 april klockan 8-15. Någon som kan tänka sig att ta detta passet? Alla pass skriver vi ner så vi vet vilka som har tagit pass. Kan Du tänka dig att ta detta passet så snälla kontakta Neos pappa Ricardo Ricce.76@hotmail.com Vänligen Eva
P16 (2010-2011)
12 apr 2018
0kommentarer
Utomhusträning tisdag v.16 (uppdaterad)
Tisdag vecka 16 lägger vi in en utomhusträning för de som kan. Då vi kommer träna oavsett väder krävs det lagom varma kläder samt bra skor för utomhusträning. Meddela gärna i kommentarsfältet så att vi vet hur många vi blir. Samling: 17:45 Var: Lillekärrshallens entré Att ta med: lagom varma kläder, träningsskor, vattenflaska och en frukt att äta efter Slut: ca 19:15 beroende på väder
P16 (2010-2011)
12 apr 2018
6kommentarer
Visa fler nyheter