Till 17.00 idag
Det är lag som ska träna efter oss så vi tränar bara till kl 17.00 Vänligen ledarna
P16 (2010-2011)
3 maj 2018
0kommentarer
Idag tränar vi...
Härligt, idag är det träning. Om ingen tränar efter oss så har killarna önskemål att vi tränar en stund längre, så isf kör vi till ca 17.30 Hälsar ledarna
P16 (2010-2011)
3 maj 2018
0kommentarer
Bohus cup fredag
Hejsan Äntligen dags för cup! Vi samlas på fredag i Serneke Arena, Krutvägen 2-4, kl 16.55 för match mot Torslanda. De killar som är anmälda: Oliver L Vilmer Neo Oliver G Hugo Ahmad Oskar H Filip Alvin Isaac Emrik Elliot På lördag är första matchen 8.35. Då samlas vi 08.00. Nästa match är 10.55 så se till att killarna har mat med sig eller pengar att köpa mat för på arenan. Godis och läskförbud gäller mellan matcherna på lördag. Alla matcher spelas i samma hall. Skriv i gästboken senast på torsdag om någon behöver skjuts. // Ledarna
P16 (2010-2011)
1 maj 2018
3kommentarer
Distriktslag - uppdatering (endast 03:or)
Ytterligare information från distriktlagsledarna: Hej, Hoppas ni alla har haft en trevlig helg. Vi hade ett givande pass med tjejerna i helgen där vi hade fokus på individuellt anfall. Det är verkligen jätte roligt att se hur fokuserade dem alla är på träningarna. Här kommer lite saker vi skulle behöva hjälp med: Vi har förstått att det är många som är på konfirmationsläger den 13/5 och skulle vilja få lite hjälp av er. Skulle ni kunna be dem som är borta skicka ett meddelande till mig eller Andreas redan nu. För då kan vi göra grupper utifrån dem som kan komma och få rätt antal med spelare i varje. Sista passet börjar vid 17 så är det så att man är tillbaka tills dess så kan man meddela oss detta. Sen är det en handfull spelare som ännu inte dykt upp på någon träning eller meddelat att de är frånvarande/ej intresserade. Kan ni påminna era spelare om att höra av sig om så är fallet. Eller om ni har spelare som har slutat är det också bra om vi får reda på detta så vi ska kunna kalla aktuella spelare till träningarna. Resterande datum är fram till sommaren är: 13/5 9.00-19 18-19/5 2 grupper på fredag & 3 på lördag 1-2/6 2 grupper på fredag & 3 på lördag Till er som ska spela Bohus Cup önskar vi lycka till i helgen! Mvh Naaz, Andreas och Malin
F19 (2007-2009)
30 apr 2018
0kommentarer
Utomhus träning imorgon 29/4
Vill bara påminna om att vi ska ha första utomhus träningen imorgon kl 10:30-11:30 vi träffas utanför Lillekärrshallen ca 10:20.? // tränarna
F16 (2009-2010)
28 apr 2018
3kommentarer
Herrarnas säsong är över- vi spelar kvar i Div 1S
180422 Kval till Allsvenskan Amo HK - Kärra HF 39-31 (16-19) Med division 1 södras skytteligavinnare Erik Nylén och årets försvarsspelare Charlie Röxner i sjuksängen hemma i Göteborg gör grabbarna en smått heroisk bortamatch i dryga 45 minuter i svårspelade ladan i Alstermo. Vi pressar och stressar det favorittyngda Amo med koncentration och taktisk finess där vi är luriga med stor variation framförallt i våra försvarsformationer. Ledning i halvtid för oss med 16-19 och mängder av härliga insatser! Vi får i den andra gå hårt där krafterna tyvärr till slut sinar och Amos större tyngd suger musten ur farten och kylan, samt därmed grusar vår längtan om Allsvenskan 2018/2019. Tunga insatser av Mackan i mål, Ramberget Berg, dansanta hjärnan Schmidinger, Lucky Luke Revell, Jonas ”Jansson” Jansen (enligt streamen) och saunaheta Tappo. Vi hyllar idag LAGET och STABEN för hela säsongen som varit otroligt underhållande och härlig att följa. 💛 En sak är säker - vi har visat att vi blir att räkna med nu när vi fått smak på mer. Lite välförtjänt semestervila och sedan - då jäklar! 🔥💛🔥 Målskyttar: Amo HK: Daniel Steen 10, Joseph Davis 8, Joel Wallgren 6, Jürgen Rooba 5, Anton Andreasson 3, Simon Nordh 2, Erik Karelius 2, Albin Jonsson 2 och Nemanja Cvitinovic 1 Kärra HF: Jonas Jansen 7, Mathias Revell 7, Jonathan Berg 3, Filip Taponen 3, Mathias Kasberger 3 (3 str), Rasmus Bergqvist 2, Daniel Strandberg 2, Jacob Schmidinger 2, Jonas Thimfors 1, Elias Krantz 1 Text: Tommy Taponen, bild Marek Hom
A-lag Herrar
25 apr 2018
0kommentarer
Valborg...
Ingen träning på mpndag 30 april då det är valborg! Vänligen ledarna
P16 (2010-2011)
23 apr 2018
0kommentarer
Utomhusträning tisdag v.17
Imorgon tisdag kör vi utomhusträning igen. Viktigt att komma ihåg är att ta med vattenflaska och en frukt att äta efter varje fysträning. Killarna behöver även skor som går att springa i ute och inte vanliga sneakers. I övrigt gäller samma tider som förra veckan. Meddela i kommentarsfältet vilka som kommer.
P16 (2010-2011)
23 apr 2018
9kommentarer
Moa Eggers klar för Kärra HF!
Kärra HF har förstärkt sitt div 1 lag ytterligare, då hårdskjutande 19-åriga Moa Eggers från Kungälvs HK ansluter till truppen. Lysekilsbördade Moa har haft några fina år i sin utbildning under Per Johansson & Pontus Wards ledning i Kungälvs HK. Sin sista säsong som junior så delade Moa spel i både KHK:s nya SHE lag ( bla 3 kassar i avgörande match mot GUIF och spel i KHK/Backa div 1 lag där man tog en topplacering och Moa dunkade in upp mot 80 mål under säsongen. -Vi är jätteglada att Moa valde oss och vill vara med på vårt återtåg till Allsvenskan säger Damelitgruppens Magnus Björklund. Vi har jobbat hårt för att få detta i lås och med Moa får vi stentuff spelare med riktigt bra skott och härlig styrka i defensiven. Ett kanon nyförvärv avslutar Magnus. Kärra HF trupp består nu av 12 utvalda spelare och kommer inom kort att förstärkas med ytterligare 3 spelare, innan 15 mannatruppen är spikad. Under där finns U-truppen som spelar i div 2 och kan komplettera vid behov. Thomas Willram Sportchef
A-lag Damer
23 apr 2018
0kommentarer
Facebookgrupp
Hejsan Jag har skapat en Facebookgrupp som heter Kärra HF P07. Gå in och skicka medlemsförfrågan dit. Det är alltid bra att ha ett sådant forum om man behöver skjuts eller vill byta något pass men blivit tilldelad till exempel. Anna
P16 (2010-2011)
23 apr 2018
3kommentarer
Visa fler nyheter