• Kärra och Wasaiterna bygger ihop!

    Kärra och Wasaiterna rustar för gemensam framtid! Med inledning i Herrverksamheten har föreningarna glädjande enats om samarbete med start den kommande säsongen. GIK Wasaiterna U blir officiell samarbetsförening till Kärra HF. Samarbetet är win-win för båda klubbarna med sikte på framtiden: ”- För Kärras del kan vi erbjuda bra matchning med div 2-spel för B-laget i klassisk miljö i Angered Arena och fostrande inslussning av våra främsta ungdomar i seniorlivet”, säger en nöjd ordförande Tommy Taponen. En lika nöjd ordförande i Wasaiterna Anders Blom ser en ljusare framtid efter en tuff fjolårssäsong, där man säkrade fortsatt division 2-status via ett starkt kval. En säkrad spelarförsörjning och ett nära samarbete är precis vad som behövs för ny energi med stort framtidshopp! Vi tar ett steg i taget utifrån långsiktighet och detta leder framöver förhoppningsvis till ett breddat samarbete klubbarna emellan på var sin sida om Angeredsbron. Framöver kommer det att diskuteras gemensam spelarrekrytering av ungdomar i skolorna, samarrangemang och hur vi tillsammans skulle kunna nå ett ökat handbollsfokus i det gemensamma upptagningsområdet. För närvarande byggs div 2-truppen och tränarstaben i regi av Anders Blom i Wasaiterna i samarbete med Kärra och där upplägget kommer att präglas av ungdomlig inspiration med ett Utvecklingslag. Detta stöttas av några rutinerade spelare från de båda föreningarna. Tommy Taponen, ordförande På fotot: Tommy Taponen, Kärra HF Anders Blom, GIK Wasaiterna U A-lag Herrar 20 maj 2018 0kommentarer
  • Aranäs Open 28-29 maj - klargörande

    Vi ledare jobbar på att hitta rutiner i nya konstellationer och denna gång har kommunikationen inte fungerat fullt ut. Vi korrigerar detta och blir bättre till nästa tillfälle. I fortsättningen kommer laguttagningarna att publiceras på Facebook, både i spelare och föräldragruppen. Spelschema för respektive åldersgrupp återfinns i respektive länk: Spelschema Kärra F03 Spelschema Kärra A-flick F19 (2007-2009) 17 maj 2018 0kommentarer
  • 18 & 19 maj - Distriktslag, samling 4 (endast 03:or)

    Fredag och lördag 18 & 19 maj är det samling 4 för distriktslaget. Temat är anfallets grunder. Gruppindelning och tider hittar ni i bifogad länk Återbud lämnas till Naaz eller Andreas. Vill man byta tid gör man det sinsemellan och meddelar tränarna ändringar. Naaz 0702-808388 och nazanin_88@hotmail.com Andreas 0705-792174 och andreas.bjornland@hotmail.com F19 (2007-2009) 16 maj 2018 0kommentarer
  • Har någon matchtröja hemma?

    Hej Är det någon som har matchtröja hemma efter Bohus cupen? Skriv i gästboken Vänligen ledarna P16 (2010-2011) 14 maj 2018 3kommentarer
  • Vårens sista träning...

    Hej På måndag 14:e maj tränar vi som vanligt. Det blir vårens sista träning. Vi kommer ha någon uteträning innan junicupen för de som skall spela junicupen, Vi återkommer med info när det närmar sig Vänligen ledarna P16 (2010-2011) 10 maj 2018 0kommentarer
  • Ni som inte kunde komma på avslutningen

    Hej! Jag har fått frågan om barnen som inte kunde vara med på avslutningen kommer få en pokal och svaret på de är självklart. Jag skulle bara behöva veta vilka som inte har så om ni skriver barnets namn här nere som inte har fått pokal så löser jag de. Tar med mig dom till träningen på söndag som är 10:30-11:30( utomhus träning) Mvh Eva F16 (2009-2010) 9 maj 2018 10kommentarer
  • Anmälning till aktiviteter

    Hej! Jag har sickat ut mail som man kan anmäla sig till avslutningen om man kommer eller kommer inte svara gärna på de mailet om ni fått, om ni inte fått så får ni självklart komma med barnen ändå detta är bara test att skick ut anmälning på mail som vi ska börja med sinom tid. Har ni inte fått något mail kan ni skriva här nere så vet vi om alla fått. Tänkte samtidigt på minna om avslutningen vi samlas utanför Lillekärrshallen 18:45 Mvh tränarna F16 (2009-2010) 7 maj 2018 5kommentarer
  • Distriktslag - 3 samlingen, 13 maj (endast 03:or)

    På söndag 13 maj är det 3 samlingen för distriktslaget. Gruppindelning finns via länken. F19 (2007-2009) 7 maj 2018 0kommentarer
  • Träning söndagar maj ut

    På tisdag 8 maj är det Kärra HF gemensamma avslutning. Flickor10 samlas utanför entrén kl.18:45 då vi går in gemensamt. Tjejerna sitter med oss ledare. De tar ca 1 timma/ 1 1/2 timma Sen kommer vi köra på med utomhusträningen på söndagar hela maj ut. Det är alltså tre träningar kvar. vi träffas utanför hallen och kör på 10:30-11:30. Det är kläder efter väder som gäller. Har vi tur är det som det var idag. Vi kör på för att tjejerna skall träffas och ha kul tillsammans. /Tränarstaben F16 (2009-2010) 6 maj 2018 5kommentarer
  • Säsongsavslutning

    På tisdag är det säsongsavslutning för alla Kärralag. Vi samlas 18.50 i Lillekärrhallen. Alla lag sitter lagvis och man får gå upp på scenen lagvis. Beräknas hålla på 1,5-2 timmar Vänligen ledarna P16 (2010-2011) 4 maj 2018 2kommentarer
  • Visa fler nyheter