Handbollscampen
Hejsan Hur många killar är det anmälda till handbollscampen? Är det någon som fått ett bekräftelsemail? /// Anna
P16 (2010-2011)
15 jun 2018
4kommentarer
Tillägg Junicupen
Hej Vi äter middag imorgon kväll i Uddevalla. Ta gärna med en extra handduk, ett gossedjur och tofflor. Vi ses imorgon / på lördag! Anna
P16 (2010-2011)
14 jun 2018
0kommentarer
Maja Lindström klar för Kärra HF!
Vi har gjort klart med duktiga H6:an Maja Lindström från Sävehofs Akademi. Maja 19 år, var den första spelare vi kontakta när vi förstod att Malin Wilén ämnade flytta hem. Övergången har dragit ut på tiden, men är nu klar. I Maja får vi en välskolad och säker högerkant, utbildad av firma K Berntsson & M Maros i SHOF. Maja stod för 25 kassar på 10 matcher i div 1 södra förra säsongen. Därmed var spelare nr 16 i truppen klar och alla 6-meters positioner är fyllda. Nu väntar vi in en 9-metare till. Vi hälsar Maja hjärtligt välkommen! Damerna åker till Skara idag för match mot SHE laget Skara HF med sin nya tränare Magnus Frisk. Vi mönstrar följande besättning: MV: Åsa och Maryam 6M: Gabriella, Olivia, Hannah, Cecilia, Emelie, Matilda och Matilda. 9M: Kajsa, Moa, Camilla, Emmie och Pernilla. Vid pennan/ TW & MB
A-lag Damer
12 jun 2018
0kommentarer
TRÄNINGSMATCH
På onsdag den 13/6 har vi träningsmatch inför junicupen, vi möter Sävehof borta. Samling 18.00 vid lillekärrhallen. Kallade är de som skall spela junicupen. Vi spelar 4*15 minuter. Vet att kärraskolan har skolavslutning denna dag därför vi lade den så sent. Vänligen skriv i kommentarsfältet att er son / kommer på onsdag samt om ni kör eller önskar skjuts. Vänligen ledarna
P16 (2010-2011)
10 jun 2018
7kommentarer
Olivia Sahlin klar för Kärra HF!
En av de sista pusselbitarna i lagbygget inför div 1 säsongen 2018-19 föll på plats idag. Olivia, 19-årig V6:a med moderklubb Åkersberga HK kommer från Sävehofs akademi, där hon förra säsongen i SHOF:s topplag i div 1 gjorde 30 kassar på 10 matcher. -Vi är mycket nöjda med att Olivia valde oss i hård konkurrens med allsvenska klubbar säger Magnus Björklund från Damelitgruppen. Vi har haft koll på Olivia länge, och vi får en spelare med grym speed och känsla. En riktig bra framtidsspelare avslutar Magnus. Detta var spelare nr 15 in i truppen och vi väntar in rätt spelare till de 1-2 platser som är lediga i truppen. Träningen under Ulf Andersson ledning med Anders Willram, Alexander Kos, Niclas Gonzalez och Marek Hom som hjälpryttare flyter på mycket bra. Ribban ligger på träningsmängd och kvalité som ett topplag i Allsvenskan och tjejerna svarar upp på ett fantastiskt sätt. Vi vet att framtiden är vår 💛. Vid pennan/ TW.
A-lag Damer
8 jun 2018
1kommentar
Junicupen
Hejsan Detta gäller de killar som ska vara med i Junicupen. Nästa vecka har vi träning på måndag 16:00-17:30 utomhus. Ta med inomhusskor ändå om det är för varmt eller regnar. På onsdag kommer vi förhoppningsvis spela träningsmatch mot Sävehof. De ska återkomma med svar under dagen, de letar utomhusplan att spela på. Vi har bett att få matchstart kl 19 eftersom det är skolavslutning på Kärraskolan den kvällen till ca 18. De som ska övernatta åker till Uddevalla på fredag. Samling vid Lillekärrshallen kl 17.30. Jag och Eva kommer köra men det behövs några fler bilar. Skriv i gästboken om ni kan köra och hur många platser ni har i bilen eller om er son behöver skjuts. Första matchen är först på lördag dock. Vi ska bo på Agnebergsgymnasiet. Matchtider lördag. Alla matcher går på samma plats som förra året – Rimnersområdet, sök på Rimnershallen på GPS. Samling vid bana 12 kl 12:15. 12:55 Skipvet IL Bana 12 16:25 Trollhättan Bana 13 19:55 Torslanda Bana 13 På söndag är det slutspel. Vi vet på lördag om det blir A eller B. A-slutspel första matchen 12:30 och B-slutspel första matchen 11:20. Vi kommer antagligen behöva hjälp att köra packning och killar från skolan till Rimnersområdet. Som det ser ut på SMHI nu så ska det komma in regnväder på fredagen tyvärr. Packa extra ombyten. Packlista Luftmadrass, täcke/sovsäck, kudde Uteskor, man får ha fotbollsskor om man vill spela i det Vattenflaska Regnkläder Handduk Tandborste, tandkräm, tvål, shampoo Mobiltelefon och laddare Träningsoverall (gärna dubbla om det ska bli regn) Matchshorts Strumpor + kalsonger T-shirts Fickpengar Väska/ryggsäck att ta med till cupområdet //// Ledarna
P16 (2010-2011)
7 jun 2018
7kommentarer
Betala in 40kr till Beachhandboll i Apelviken 6 juni
Hej! Ni som spelar Beachhandboll i Apelviken (Varberg) 6 juni, vänligen betala in 40kr per spelare. Märk som vanligt betalningen (till mottagaren) med initialer samt AppleBay, tex "LiBo AppleBay". Som vanligt är det till lagets konto i SHB som gäller, lagets konto nr är 6230 482 108 118. Mvh Lars
F19 (2007-2009)
5 jun 2018
0kommentarer
Betalning övernattning Junicupen
Hejsan Nu är det dags att betala boende för de som ska övernatta på Bohus Cup. Vänligen swisha 1.050:- till Eva omgående på nummer 0707-342054. Om någon har ändrat sig och vill övernatta meddela oss detta snarast. De som är anmälda för övernattning är: Oliver L Hugo Ahmad Filip Moa Viggo Isaac Emrik Elliot Ledare Issa Anna Vi återkommer med packlista och tider senare. Vi kommer även lägga ut några träningstider innan cupen. Det kommer bli en superkul helg! // Ledarna
P16 (2010-2011)
30 maj 2018
0kommentarer
Glad sommar
Idag har vi haft sista utomhusträningen, så nu tar vi ett sommarlov från handbollen. Vi vet inte riktigt än dag eller tid när vi kommer igång igen. De brukar vara runt när skolorna börjar, vi kanske har någon utomhusträning i augusti men återkommer när de närmar sig. Nu får ni ta vara på denna värmen och ha en jätte bra sommar så ses vi efter sommaren. //Tränarna
F16 (2009-2010)
27 maj 2018
3kommentarer
Två nyförvärv till herrtruppen!
Herrarna förstärker truppen inför kommande säsong med två nya spelare Tobias Jademan (t.v) & Marcus Grüner (t.h) ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tobias ansluter från Torslanda där han spelade föregående säsong. Han har Västra Frölunda som moderförening men spenderat större delen av sin karriär i Önnereds HK. I Tobias får vi en storvuxen och rejäl skytt som spelar främst V9. Ca 2 meter och 105 kg. Tobias beskriver sin största styrka i försvarspelet där han ihop med Jonathan Berg kommer bilda division 1 södras klart högsta och bredaste mittförsvar. Vi hoppas Tobias kommer ge oss en stabilitet på såväl V9 framåt som i mittförsvaret bakåt. Bästa spelaren han mött är Dan Beutler och bästa han spelat med är Nacor Medina. Jademans mål för året är att vi skall ta klivet upp till Allsvenskan. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Marcus kommer från Önnereds HK föregående år. Marcus är en snabb och rejäl V6 som även han spelat i princip hela sin karriär i Önnereds HK förutom en kortare sejour i Redbergslids IK. Bästa spelaren Marcus spelat med är Jonas Daglund och den bästa han mött är Jim Gottfridsson. Målet för säsongen är att hjälpa Kärra upp i Allsvenskan. I Marscus får vi en kontringssnabb V6 som är rejäl i sina satsningar och har en go inställning. Både Marcus och Tobias är igång med träningen med laget! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi passar också på att meddela att Mathias Revell och Elias Krantz som båda förtjänar en stor eloge för sina år i klubben! De båda har valt att lägga skorna på hyllan! Önskar rikta ett stort tack till både Mathias och Elias! Vi hoppas se er på läktaren iklädda gula dressen nästa år och hejja fram oss i vår satsning uppåt.
A-lag Herrar
22 maj 2018
0kommentarer
Visa fler nyheter