• AMWE CUP 2018

    Till helgen spelas AMWE CUP Damer för andra året i Lillekärrshallen. I årets turnering deltar från allsvenskan nerflyttade Kärra HF, trean i div 1 södra HK S-hof, fyran Backa HK/Kungälv samt HK Önnerediterna som knappt missade kvalet till div 1. En bra värdemätare för vårt damlag hur man står sig i div 1 konkurrensen. Vi hälsar alla hjärtligt välkomna och fiket har bunkrat upp med allehanda godsaker. Lördag 25/8 10:00 Kärra - S-hof 12:00 Backa/KHK - Önnerediterna 16:00 Önnerediterna - Kärra 18:00 S-hof - Backa/KHK Söndag 26/8 10:00 Önnerediterna - S-hof 12:00 Kärra - Backa/KHK A-lag Damer 22 aug 2018 1kommentar
  • Seger mot Kungälv

    Herrarna - Kungälv: 29-27 (12-9) Matchbilder 1 (Marek Hom) Matchbilder 2 (Evy Knoph) Matchbild 3 (Helene Holmberg) En skapligt underhållande försäsongsmatch med nedtränade lag som turades om att vara i ledning. Båda lagen visade inför den nyfikna och engagerade publikskaran upp många fina intentioner och sekvenser. Ett ungdomsinspirerat Kungälv med toppar i de rutinerade och Kärrabekantingen Alexander Anderberg, Fredrik Jyborn och Elias Myrén. I hemmalaget var Filip Taponen på målhumör och där nyförvärven Tobias Jademan och Max Broman visade att de spetsar laget denna säsong. Också kul att se Mackan Erixon pigg i buren i första halvleken. Målskyttar Kärra: Filip Taponen 8, Tobias Jademan 5, Linus Andersson 5, Max Broman 4, Marcus Grüner 3, Jonte Berg 2, Rasmus Bergqvist 1, Daniel Strandberg 1 Målskyttar Kungälv: Fredrik Jyborn 8, Alex Anderberg 5, Hannes Högström 5, Elias Myrén 4, Albin Björklund 2, Niklas Svanberg 1, Walter Elonsson 1, Linus Lövgren 1 A-lag Herrar 21 aug 2018 0kommentarer
  • Träningsmatch Herrarna - Kungälvs HK 18.45 Ti 21 aug

    ..hemma i Lillekärrshallen. Kom o kolla! A-lag Herrar 21 aug 2018 0kommentarer
  • Distriktslag - INSTÄLLT 20 augusti

    Hej alla, Fick precis Mail av Distriktlagstränarna - dagens träningar inställda - övriga skall gå enligt plan .... TYVÄRR ÄR TRÄNINGARNA INSTÄLLDA IDAG! Det har blivit fel i bokningen och det är därför ingen träning. Snälla hjälp oss att meddela alla! Vi ber hemskt mycket om ursäkt men det har blivit något fel med bokningen. F19 (2007-2009) 20 aug 2018 0kommentarer
  • Tack för mig

    Hejsan Isaac vill tyvärr inte fortsätta i handbollen så han och jag får tacka för oss och önska killarna lycka till i framtiden. Jag har verkligen tyckt att det varit otroligt roligt och givande att vara tränare för alla de fantastiska killarna! De är små stjärnor hela bunten, var och en på sitt sätt 😊 Eva håller på och letar ersättare för mig tillsammans med klubben men tränare växer ju inte på träd. Issa, Affe och Viktor kommer att fortsätta men eftersom de själva tränar och spelar väldigt mycket så behövs det definitivt någon mer. Jag kommer att vara med lite grann nu i början av säsongen i alla fall när Eva ska ut och resa. Jag ber er stötta Eva på bästa sätt, speciellt nu i början när tränarfrågan inte är löst. Tack för den här tiden! Anna P16 (2010-2011) 20 aug 2018 5kommentarer
  • Välkomna till en ny säsong med FP7

    Lördagen den 1 september kastar vi igång säsongen 18/19 med FP7 Nytt för denna säsong är att vi kommer att dela upp flickor och pojkar i två lag. Pojkarna är välkomna lördagen den 1 sept klockan 09.00 i Lillekärrshallen. Flickorna är välkomna lördagen den 1 sept klockan 10.00 i Lillekärrshallen. Lördagen den 8 september är det ingen träning då hallen är upptagen. Lördagen den 15 september är det träningen igen för båda lagen. Vi hoppas att ni har haft en bra sommar och att vi får träffa era barn igen den 1 september! Glada hälsningar, Martin, Ulrika, Jenny och Therese F14 (2011) 20 aug 2018 0kommentarer
  • Distriktslag - träning 6,7 och 8 (endast 03:or)

    Handbollsförbundet Väst har publicerat de tre sista träningstillfällena för distriktlagsträning. Dessa kommer att hållas under kommande veckor. Träningstiden är fördelad på 4 grupper som har 3 olika träningstillfällen Följ länk till de fyra grupperna och respektive datum Observera att för några spelare är första tillfället redan imorgon, måndag 20 augusti! Alla spelare ska ha med sig vattenflaska, boll (klisterboll/AF boll) och träna i sin klubbs tröja med sitt nummer på. Alla ska vara klara för träningen 15 minuter innan den börjar och ska prickas av innan. Återbud lämnas till Naaz eller Andreas. Vill man byta tid gör man det sinsemellan och meddelar oss ändringar. Naaz 0702-808388 och nazanin_88@hotmail.com Andreas 0705-792174 och andreas.bjornland@hotmail.com F19 (2007-2009) 19 aug 2018 0kommentarer
  • Rättelse fiket

    Tryckfelsnisse alias Eva var framme. Det är lördag och söndag 1 och 2 september som gäller för bemanning av fiket. Samma personer bemannar som står uppskrivna i första mailet, kan man inte så får Man försöka byta med någon annan förälder. Meddela ev byten till Ricardo Vänligen Eva P16 (2010-2011) 19 aug 2018 2kommentarer
  • Fiket v 35

    Hej Lördag 25 aug klockan : 08.15-14.00 Viggo och Vilmer Söndag 26 aug klockan : 09.30-14.00 Benjamin och Gabriel Hallansvarig Ricardo (Neo) 0704-216992 Vänligen Eva P16 (2010-2011) 17 aug 2018 2kommentarer
  • Träningar v 34

    Tjoho.... Äntligen drar vi igång. Träningarna för hösten är inte helt spikade men nästa vecka är spikat. Vi tränar på Måndag i lillekärrhallen klockan 16.00-17.00 Torsdag tältet i backa vid skälltorpsskolan kl 17.00-18.30. Hör gärna av er om sonen inte kan komma. Viktigt att vattenflaskan är med till träningarna. Fiket: Vi har fiket v 35 , Neos pappa Ricardo knåpar ihop ett schema för bemanningen. Hör av er om ni har frågor Vänligen Eva P16 (2010-2011) 17 aug 2018 3kommentarer
  • Visa fler nyheter