• Herrarna vann Peo Cup

    En totalt sett mycket fint genomförd försäsongsturnering i Anderstorp av våra Herrar med mängder av sköna besked från truppen. Försvarsspelet som grabbarna har gnuggat hårt hittills har suttit särskilt fint tillsammans med målvaktsspelet. Extra roligt att se Daniel Kjellén som i helgen visat att han är redo med besked efter år av rehab. Framåt har det sett moget och rejält ut utan tekniska med en jämn målproduktion i samtliga matcher och där trycket i kontringsspelet ofta varit njutbart och publikfriande. Intressant att se några av nyförvärven göra sköna avtryck med Tobias Jademan som tung pjäs båda vägar, Max Broman som tvåa bakåt och finfin i kontringen och en turbo Marcus Grüner rejälare än rejälast. Resultaten: Kärra - Anderstorp: 19-22 Kärra - Vinslöv: 21-14 Kärra - Hallby: 24-17 Kärra - IFK Karlskrona: 20-19 Vi är på gång! 💛 Text: Tommy Taponen A-lag Herrar 30 aug 2018 0kommentarer
  • Information...

    Hej Vill bara uppdatera er lite. Träningarna har nu startat upp. Vi tränar framöver i lillekärrhallen på måndagar klockan 16.00-17.00 och i vättle på torsdagar klockan 19.00-20.30. Vättle är låst under träningarna så viktigt att man inte kommer sent eller att man meddelar om man är sen så man blir insläppt när man kommer dit. Vättle redan denna torsdagen alltså. Alfred har tagit ett STORT ansvar för träningarna, upplägg mm. Vi försöker sätta ett nytt försvarsspel så det är ganska mycket teori i våra träningar nu. Vi pratar mycket om att hålla fokus på träningarna och inte hålla på med annat som inte hör träningen till. Jag pratar mycket med killarna om att hjälpa Alfred och Viktor genom att lyssna uppmärksamt gällande övningar mm. Matcherna börjar i mitten av oktober. Vi spelar i två serier så det kommer bli en del matcher för alla killar. Påminnelse -några har café-pass i helgen! Vattenflaskan är en viktig del i träningen, därför lägger jag en påminnelse till. Vi kommer ha ett föräldramöte , avvaktar tills oktober, så alla skolor mm har haft sina föräldramöten. Killarna har fått med sig papper hem om medlemsavgiften, lägger också ett separat inlägg om detta. Har ni frågor eller funderingar - tveka inte att höra av er / ledarna genom Eva P16 (2010-2011) 27 aug 2018 0kommentarer
  • Ändrad träningstid/ hall

    Vi fortsätter träna som vanligt på måndagar i lillekärrhallen klockan 16.00-17.00 däremot på Torsdagar så byter vi tid och hall. Vi tränar 19.00-20.30 i vättle (Angered) Vänligen Eva P16 (2010-2011) 27 aug 2018 7kommentarer
  • Nu äntligen kör vi igång igen.

    Hej alla barn och föräldrar! Hoppas ni haft en bra sommar med mycket sol och bad, nu drar handbollssäsongen igång igen vi har fått träning samma dag och tid som i våras. Söndagar 11-12. Vi startar nu på söndagen v35 2/9 i Lillekärrshallen, v36 söndag den 9/9 är hallen upptagen så vid bra väder har vi utomhus träning, men vi återkommer om detta. Hoppas ni längtat som oss tränare på en ny handbollssäsong?? Vi ses på söndag mvh tränarna. F16 (2009-2010) 27 aug 2018 0kommentarer
  • Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!

    Välkommen till er nya lagsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan spelare, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring laget finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla spelare och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i laget har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se! Crocodiles Dam 27 aug 2018 0kommentarer
  • Träningar...

    Hej Träningarna kommer ligga som de gjorde i veckan Måndagar 16-17 i lillekärrhallen och Torsdagar 17-18.30 tältet i backa. Vi skall se om vi kan ordna en annan hall än tältet, men inget klart, så än så Länge gäller tältet Vänligen Eva P16 (2010-2011) 26 aug 2018 0kommentarer
  • Lite nya regler!

    Välkomna ska ni vara tillbaka till Handbollslekis i Kärra på söndagar kl 9-10. Vi har dragit ihop ett nytt fräscht gäng med unga ledare som ska vara med era barn under denna säsongen. Vi har också satt lite nya regler angående hur vi vill att träningen ska se ut. Vi vill först och främst börja med att man betalar 20 kr (som vanligt) för en boll. Har man inte betalat får man ingen boll. Detta kan man betala med antingen kontanter, mynt eller swish. Det kommer alltid finnas en ledare på plats vid korgen för att hjälpa er. Sedan vill vi bara ha med EN förälder per barn (om det behövs) på planen under träningens gång. Detta är för att det inte ska bli så hemskt mycket folk på banan. De föräldrar som är med på plan ska vara aktivt klädda (oöma klädder och skor) för att barnen ska få en sån bra känsla som möjligt och känna att ni verkligen tränar tillsammans. Tiderna är desamma som förra säsongen, söndagar kl 09:00-10:00. Har ni frågor angående regler eller tider så kontakta mig på min mail, bellawangeras@outlook.com. Hoppas vi ses!! Handbollslekis 24 aug 2018 1kommentar
  • Välkomna till Handbollslekis 2018/2019

    Ta med inneskor, träningskläder, vattenflaska och ett glatt humör så kör vi! Alla barn från Från 3 år, söndagar kl.. 9-10 i Lillekärrshallen. (För Flickor&Pojkar årgång 12 o äldre, se respektive lagsida!) Tiderna finns inlagda i lagets kalender,. Eventuella frågor, kontakta kansli@karrahf.se. Handbollslekis 24 aug 2018 8kommentarer
  • Skor

    Någon glömde dessa på Dagens träning, de står i entrén på lillekärrhallen, i skostället / Eva P16 (2010-2011) 23 aug 2018 0kommentarer
  • AMWE CUP 2018

    Till helgen spelas AMWE CUP Damer för andra året i Lillekärrshallen. I årets turnering deltar från allsvenskan nerflyttade Kärra HF, trean i div 1 södra HK S-hof, fyran Backa HK/Kungälv samt HK Önnerediterna som knappt missade kvalet till div 1. En bra värdemätare för vårt damlag hur man står sig i div 1 konkurrensen. Vi hälsar alla hjärtligt välkomna och fiket har bunkrat upp med allehanda godsaker. Lördag 25/8 10:00 Kärra - S-hof 12:00 Backa/KHK - Önnerediterna 16:00 Önnerediterna - Kärra 18:00 S-hof - Backa/KHK Söndag 26/8 10:00 Önnerediterna - S-hof 12:00 Kärra - Backa/KHK A-lag Damer 22 aug 2018 1kommentar
  • Visa fler nyheter