SERIEMATCH mot Backa 21/10
Hej Söndag den 21/10 har vi match mot Backa. Följande är uttagna: Ahmad Oskar D Emil S Johannes Benjamin Oskar H Neo Gabriel Vilmer Markus Matchen spelas i Lillekärrhallen söndag 21/10 ,Samling 13.40 Vänligen meddela om ni har förhinder! /Eva
P16 (2010-2011)
14 okt 2018
5kommentarer
Match med Kärra damlag
Lördagen den 20/10 tänkte vi tillsammans i laget gå och titta när Kärras damlag i div 1 spelar mot Karlskrona i Lillekärrshallen. För de som vill och kan samlas vi utanför Lillekärrshallen kl 13:40 och går tillsammans in och sätter oss på läktaren för att titta på matchen som börjar kl 14:00. Då det ev kan bli lite spring i benen på våra tjejer efter att ha suttit still en stund ser vi gärna att någon vuxen är kvar och tar ansvar för sitt barn. Vi tycker det ska bli roligt att se en riktig handbollsmatch med tjejerna och tror det kan vara lärorikt för dem! Hälsningar Jennie, Jenny, Therese och Ulrika PS Träning som vanligt på lördag kl 10.
F14 (2011)
13 okt 2018
3kommentarer
Föräldrarmöte
Hej alla föräldrar! Söndagen den 21/10 kl 12.00-13.00 kommer vi att ha ett föräldrarmöte där vi kommer att informera om kommande säsong 2018/2019. Vi kommer att prata om hur vi tänker kring träningar, sammadrag samt framtida turneringar. Magnus Björklund från styrlesen kommer även att närvara och informera lite kring hur Kärra HF fungerar m.a.p ekonomi, Norden cup, lottförsäljning mm. Vi hoppas på bra uppslutning från er föräldrar. Lägg gärna in en kommentar om ni kan närvara eller inte. Ha en fortsatt trevlig helg! //Ledarna
F16 (2009-2010)
13 okt 2018
14kommentarer
Första förlusten - hemma mot Hallby
181012 Dam Div 1S Kärra HF - IF Hallby 17-22 (6-9) Se matchbilder på Kärra Hf Flickr Kärra HF fick sitt första nederlag i årets division 1 södra, då ett mycket väl påläst Hallby manövrerade bort damerna. Utöver första minuterna var det Hallbys match hela vägen. Man låste skickligt ner Kärras nio-metare med sitt offensiva försvarsspel och fick hemmalaget att gå i fällan gång på gång. Man blev väldigt stationära i sitt spel framåt och med mycket man-man spel, där man dels inte vann duellerna eller fick bollen vidare så blev det tufft. Utan Åsa Björklunds målvaktspel som räddade kvar hemmalaget i matchen länge, så var det tyvärr inte mycket som stämde denna afton. Det blir så ibland och idag var det så mot en riktigt bra motståndare. Hallby visa med eftertryck att man blir ett topplag denna säsong. Nu gäller det att ta lärdom av detta och göra jobbet under veckans träningar inför nästa kamp som är mot Flottans IF hemma Lö 20 okt kl.14.00 (man har bytt hemma/borta). Outstanding på plan var IF Hallbys Elin Johansson som med sitt uppoffrande spel visade vägen för sitt lag, både bakåt och framåt. Målgörare Kärra HF: Camilla Mariussen 5, Emmie Svensson 3, Cecilia Schön 2, Pernilla Larsson 2, Moa Eggers 2, Kajsa Hjalmarsson 1, Maja Lindström 1 och Gabriella Lindfeldt 1. IF Hallby HK: Elin Johansson 7, Emma Käll 4, Sara Ander 4, Lia Beckström 2, Hanna Tolstrup 2, Betty Svensson 2, Nora Edin 1 Matchens lirare: Åsa Björklund Kärra, Elin Johansson Hallby Publik: 309 personer Text: Thomas Willram
A-lag Damer
13 okt 2018
0kommentarer
19.21 Fre 12 okt - IF Hallby HK kommer på besök
..till Lillekärrshallen. Damerna har inlett Div 1S-sejouren med 2 fina vinster mot BK Heid UF och HK Farmen, samma lag som även Hallby har mött i inledningen, där man då vann mot Heid och förlorade knappt mot Farmen. Vi ser fram emot en spännande drabbning med Ditt stöd! Matchprogram kan laddas ner via www.karrahf.se, meny Matchprogram på matchdagen. Kan man inte komma så streamas matchen via https://solidsport.com/karrahf Mats Gärdfors fina bilder från tidigare matcher hittar ni på FB 180929 BK Heid UF 181006 HK Farmen
A-lag Damer
11 okt 2018
0kommentarer
Träningsredskap
Hej. Känns fantastisk att ha startat igång handbollen nu efter sommaren. Väldigt roligt att så många har valt att försätta och att vi även har fått en del nya tjejer till laget. Ni som var med på Söndagens träning lade säkert märke till att vi hade en hel del träningsredskap. Detta var redskap som vi fick låna av flickor 08. Det kändes som om tjejerna uppskattade detta. Vi känner att vi skulle vilja utveckla träningarna och behöver då köpa in bra redskap som vi tror passar våra tjejer, detta för att dom skall utvecklas och få en mer varierad träning. Klubben står för ett basutbud av redskap, men det är många lag som skall samsas om dessa. Flera lag tränar i olika hallar vilket gör att vi inte alltid har tillgång till redskapen. För att kunna planera bra träningar behöver vi ha tillgång till egna redskap, exempelvis rockringar, stege mm. Vi skulle vilja få hjälp av er föräldrar att bidra med 30 kr som går oavkortat till tjejerna för att vi skall kunna köpa in bra träningsredskap utöver det som redan finns. Vi hoppas ni är med oss i detta och vill bidra för att skapa kvalite och bättre förutsättningar till alla våra goa tjejer. Swisha 30 kr till Eva på telefonnummer 0707-54 88 27 märk med "redskap". Hälsningar/ Ledarna
F16 (2009-2010)
8 okt 2018
13kommentarer
SERIEMATCH
Hej Äntligen är det dags, söndagen den 14/10 startar serien. Vi börjar borta mot Baltichov. Samling: 12.00 vid Lillekärrhallen Matchen spelas i Förbohallen i Stenkullen klockan 13.10 Följande är kallade: Ahmad Elliot Emrik Emil Gabbe Linkan Neo Vilmer Oskar D och Oliver G Har er son förhinder att spela, vänligen meddela Eva 0707-342054 snarast Vänligen Eva
P16 (2010-2011)
7 okt 2018
0kommentarer
Matchtröjor
Hej Någon som har en matchtröja hemma sedan cuperna i somras? Saknas 3 tröjor, måste ha in dessa snarast. Vänligen Eva
P16 (2010-2011)
7 okt 2018
0kommentarer
Fotografering onsdag 10/10
Nu på onsdag är de dags för lag-fotografering Vi har fått tid att fotograferas 18:15 så vi samlas i entrén kl 18:00. Tjejerna får låna matchtröja som dom har på sig under fotograferingen men behöver ha med sig inneskor och shorts/leggings (svarta om dom har) Skriv gärna på kommentarer om erat barn kommer på onsdag så ses vi där. Mvh tränarna
F16 (2009-2010)
7 okt 2018
21kommentarer
Lagfoto
Lagfoto 10 okt kl. 17 Nu är det dags för lagfoto för hela klubben! Klockan 17.00 i Lillekärrshallen ska F7 vara klara för tagning :). Vi samlas 16.40....... Matchtröjor får vi låna men shorts eller byxor behöver tjejerna ha. Vi hoppas att så många som möjligt kan komma. Ulrika, Jennie, Therese och Jenny
F14 (2011)
6 okt 2018
1kommentar
Visa fler nyheter